خبر مرکل درباره لغو نشست بعدی سران اتحادیه اروپا

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز جمعه گفت که اتحادیه اروپا آماده مذاکره با انگلیس درباره روابط پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا است.

به گزارش رویترز، این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای این کشور اعلام کرد که آماده خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا باشند.

مرکل که پس از دیدار با سران کشورهای اروپایی در بروکسل در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «طی روزهای گذشته شاهد نوری بوده‌ایم اما سایه‌هایی نیز وجود داشته است.»

وی اضافه کرد: «زمان در حال فشار آوردن بوده و دستیابی به توافق برای هر دو طرف بهتر است اما این توافق نباید به هر بهایی باشد.»

مرکل در ادامه این کنفرانس خبری همچنین خبر داد که نشست بعدی سران اتحادیه اروپا که قرار است در ماه نوامبر در برلین برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو می‌شود.

بنا بر اعلام صدر اعظم آلمان، شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای اروپایی دلیل لغو این نشست اعلام شده است.

صدر اعظم آلمان شامگاه چهارشنبه نیز گفته بود اقداماتی که مقامات در روزها و هفته های آتی اتخاذ می‌کنند در تعیین موفقیت کشور در مقابله با همه گیری کرونا تعیین‌کننده خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

در حال حاضر انگلیس، فرانسه، روسیه و اسپانیا بیش از نیمی از موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.