تصمیم ارمنستان برای ممنوع کردن واردات از ترکیه

به گزارش آرتی عربی، به دنبال تشدید تنش نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ایروان تصمیم گرفته است واردات از ترکیه را به علت حمایتش از باکو ممنوع کند.

وزارت اقتصاد ارمنستان امروز (جمعه) در بیانیه‌ای تاکید کرد که پیشنهاد ممنوعیت واردات از ترکیه و کالا‌های ساخت ترکیه به مدت ۶ ماه در حال بررسی است و در صورت توافق این تصمیم از ۳۱ دسامبر اجرایی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: به دنبال حمایت علنی آنکارا از جمهوری آذربایجان در «دشمنی و عملیات‌های تروریستی» علیه جمهوری خودخوانده قره باغ که مورد حمایت ایروان است، این تصمیم اتخاذ خواهد شد.

این وزارتخانه ممنوعیت واردات از ترکیه و هر کالایی که ساخت ترکیه است را عاملی برای متوقف کردن این کشور از دستیابی به اموالی است که می‌تواند آن‌ها را در حمایت از جمهوری آذربایجان در حمله به قره باغ استفاده کند و همچنین مانع تهدید‌های مختلف علیه ارمنستان می‌شود.

بر اساس این بیانیه، ارمنستان حمایت‌های ترکیه از آذربایجان را مسئول مانع تراشی در راه دستیابی به ثبات در منطقه عنوان کرده و اعلام کرده از کالا‌های داخلی یا سایر کشور‌ها استفاده خواهیم کرد.

به گفته وزارت اقتصاد ارمنستان، حجم صادرات ترکیه به این کشور در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۶۸ میلیون دلار بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.