دستور ویژه پوتین برای تشکیل سیستم دفاع ملی برابر ویروس‌های جدید

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دستور داده است تا سیستم دفاع ملی در برابر ویروس های جدید تشکیل شود به همین منظور کمیسیونی بین دولتی به ریاست «دمیتری مدودیف» معاون شورای امنیت ملی این کشور ایجاد شد.

این تصمیم با توجه همه گیری و روند صعودی موج دوم ویروس کرونا گرفته شده است.

در دستور پوتین آمده است: «کمیسیون بین سازمانی شورای امنیت فدراسیون روسیه در خصوص مسائل مربوط به ایجاد سیستم ملی دفاع در برابر ویروس های جدید، ایجاد شود».

این کمیسیون می بایست ضمن توجه به سایر امور، تهدیدهای داخلی و خارجی مربوط به شیوع بیماری های ویروسی را ارزیابی کند و همزمان به کارهای پژوهشی و تحقیقی در خصوص مکانیزم های شکل گیری و ایجاد بیماری های جدید بپردازد.

وزیران بهداشت، علوم و آموزش عالی، صنعت و تجارت، رئیس آکادمی علوم روسیه، شهردار مسکو، روسای آژانس فدرال دفاع از حقوق مصرف کننده، آژانس فدرال نظارت بر محصولات دامی و شیلات، آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز اعلام کرد که مقامهای کاخ کرملین به شدت نگران تشدید شیوع بیماری کرونا در روسیه هستند.

پیشتر وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده بود که ۹۰ درصد تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی ۱۵ هزار و ۱۵۰ مورد جدید به یک میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۱۳ نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش ۲۳۲  نفر دیگر به ۲۳ هزار و ۷۲۳ تن رسیده است که همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.

از امروز وزود افراد بدون ماسک و دستکش در وسایل حمل و نقل عمومی در روسیه ممنوع شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.