ابتلا به کرونا سفر این مقام آمریکایی را کنسل کرد

شایلین هاینس، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در توییتر اعلام کرد نتایج تست کووید ۱۹ دن برویت منفی بوده و وی هیچ گونه علائم بیماری را ندارد با این حال وزیر انرژی و همراهانش از روی احتیاط با خودرو به واشنگتن برگشتند و دستورالعملهای مرکز پیشگیری و کنترل بیماری را دنبال می کنند.

برویت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به ایالتهای متعددی سفر کرده است. وی روز سه شنبه به اواک ریج تنسی رفته و در رویدادی با حضور سناتور لامار الکساندر، چاک فلیشمان، نماینده مجلس و بیل لی، فرماندار که همگی جمهوریخواه هستند، صحبت کرده بود.

بیل لی روز چهارشنبه پس از این که تست کرونای یکی از محافظانش مثبت شد، اعلام کرد خود را قرنطینه می کند.

برویت روز پنج شنبه به پنسیلوانیا رفته بود که یک ایالت انرژی خیز است و دونالد ترامپ و رقیب دموکراتش جو بایدن به آن سفر کرده اند. وزیر انرژی آمریکا روز جمعه قرار بود به اوهایو رفته و در میزگردی با سران صنعت انرژی در دانشگاه ایالتی یانگ استون شرکت کند و سپس با مقامات محلی حامی یک پروژه پتروشیمی در بلمونت کانتی دیدار کند.

بیش از ۲۱۷ هزار نفر در آمریکا تاکنون بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جانشان را از دست داده اند که بیشتر از هر کشور دیگری است.

بر اساس گزارش رویترز، اندرو ویلر، رییس آژانس حفظ محیط زیست و دیوید برنهارد، وزیر کشور آمریکا دو تن دیگر از اعضای دولت ترامپ هستند که در آستانه انتخابات سفرهای مکرری داشته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.