ترامپ به چه کسی حسادت می کند؟

جان بولتون در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR) نسبت به عملکرد ضعیف دولت ترامپ گفت: من فکر نمی‌کنم که امروز آمریکا از چهار سال پیش امن‌تر باشد.

بولتون در ادامه افزود: مشکل این است که هیچ استراتژی اساسی در دولت ترامپ وجود نداشته است، به طوری که در مجموعه تصمیماتی که گرفته واقعاً از الگویی پیروی نکرده تا ما را در یک دوره زمانی پایدار به سمت موقعیتی قدرتمندتر در سطح بین‌المللی سوق دهد.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد، من فکر می‌کنم این یک شکست اساسی در رویکرد دولت (ترامپ) است که منجر به نتیجه‌گیری کلی می‌شود و در همه زمینه‌های مختلف مطرح می‌شود که ما امروز وضعیت قدرتمندتری نسبت به زمان روی کار آمدن دولت نداریم.

بولتون که به تازگی کتاب "اتاقی که در آن اتفاق افتاد" را در افشای کارنامه و شخصیت دونالد ترامپ منتشر کرده، در گفت‌وگوهای اخیر خود آشکارا ترامپ را به ناکارآمدی در مقابله با مشکلات و ناآگاهی از فراز و نشیب امور سیاسی متهم می‌کند.

بولتون با اشاره به ضعف‌های شخصیتی ترامپ، می‌گوید که او به رهبران پر اهمیتی مانند شی جین‌پینگ رییس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به شدت حسادت می‌ورزد. او دوست دارد کنار سیاستمداران برجسته بنشیند و مثل آنها تصمیمات بزرگی بگیرد.

بولتون در مصاحبه با دویچه وله تأکید می‌کند که در همکاری ۱۷ ماهه خود با دولت ترامپ، متوجه شده است که او برخلاف آنچه خود و نزدیکانش ادعا می‌کنند، از امور امنیتی کشور ناآگاه است و حاضر نیست با مطالعه اسناد و گزارش‌ها اطلاعات بهتر و بیشتری کسب کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.