گاف تازه ترامپ درباره مکرون سوژه شد

دونالد ترامپ که به طور مکرر اشتباهات ادعایی رقیب خود، جو بایدن نامزد حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ را به سخره می گیرد؛ خود او در گردهمایی انتخاباتی خویش در ایالت میشیگان اشتباهی عجیب مرتکب شده و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه را به اشتباه «نخست وزیر» این کشور خطاب کرد!

خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، در گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت میشیگان هنگام اشاره به دستاوردهای دوران ریاست جمهوری خود به ویژه توافق پیشین تجارت آزاد با کانادا و مکزیک و مذاکره مجدد درخصوص این توافق نامه و همچنین خروج از پیمان آب و هوایی پاریس بیان کرد: شما می دانید که من از  پیمان زیست محیطی پاریس خارج شده ام؛ من «امانوئل مکرون» نخست وزیر فرانسه! را دوست دارم اما از او پرسیدم چگونه می توان به اهداف این پیمان دست یافت؛ حقیقت این است که آن ها به این اهداف دست نخواهند یافت.

وی افزود: من میلیون ها دلار صرفه جویی کردم، هیچ کس دیگری این کار را نمی کند؛ آن ها می خواستند ثروت ما را اساسا بگیرند؛ من آن را یک فاجعه قلمداد کردم.

خبرگزاری فرانسه در ادامه یادآور شد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و امانوئل مکرون همتای فرانسوی او، بلافاصله پس از انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهور آمریکا؛ ارتباط دوستانه و تنگاتنگی برقرار کردند اما در گذر زمان، این رابطه به طور ملموسی به وخامت گرایید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ کمتر از سه هفته مانده تا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ دونالد ترامپ گردهمایی های انتخاباتی خود را در چندین ایالت کلیدی ایالات متحده برگزار می کند تا شاید بتواند عقب ماندگی خود از جو بایدن رقیب خود در نظرسنجی ها را جبران کند.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد همزمان با ادامه رقابت‌های فشرده جو بایدن و دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید در انتخابات ۱۳ آبان، بایدن در سایه نگرانی رنگین پوستان، با حضور مستقیم در پای صندوق های رای همچنان در سطح ایالتی و ملی نامزد پیشتاز انتخابات است.  

 روزنامه تلگراف در گزارش پیگیری نظرسنجی های خود نوشت:  متوسط ۱۰ نظرسنجی نشان می دهد که اندکی بیش از نیمی از آمریکایی ها قصد دارند از بایدن حمایت کنند و حمایت از ترامپ با اختلافی حدود پنج تا شش پله ای کمتر از بایدن است.

انتخابات آمریکا روز سه شنبه سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با سوم آبان ما برای تعیین رئیس جمهور آینده این کشور برگزار می شود و مدیریت امور را برای چهار سال آینده دوباره به ترامپ می سپارد یا کلید کاخ سفید را به بایدن می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.