واکنش حشد الشعبی به جنایت داعش در صلاح الدین

 «قاسم الکریطی» مسئول عملیات تیپ ۴۱ سازمان الحشد الشعبی در این بیانیه اعلام کرد: دو روز قبل از آنکه جنایت هولناک در منطقه «الفرحاتیه» در منطقه بلد روی دهد، یکی از مقرهای الحشد الشعبی هدف حمله و محاصره عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفت که در جریان آن، یک نیروی الحشد شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: تروریست ها بعد از این حمله به سمت اهالی ناحیه (الفرحاتیه) رفته و تعدادی از شهروندان از جمله افرادی در واحد الحشد العشایری که با نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی همکاری می کردند را با خود بردند.

ناحیه الفرحاتیه در منطقه بلد روز شنبه شاهد کشف اجساد هشت نفر و ربوده شدن چهار نفر دیگر بود که هنوز سرنوشت ربوده شدگان مشخص نیست.

الکریطی گفت: این اولین جنایتی نیست که تروریست ها در جریان آن دست به حذف فیزیکی غیرنظامیان می زنند زیرا ناحیه یثرب نیز شاهد چند عملیات مشابه بوده و شکایت های قضایی علیه عناصر این گروه در آنجا ثبت شده است.

وی تصریح کرد: گروه تروریستی داعش به طور عمدی این جنایت را برای ایجاد شکاف میان الحشد الشعبی و نیز برای تهدید صلح اجتماعی مرتکب شده؛ صلحی که ثمره خون و جانفشانی است.

الکریطی خاطرنشان کرد: اقدامات برای روشن شدن کامل حقیقت امر از طریق کمیته تحقیقات تشکیل شده از طرف فرمانده کل نیروهای مسلح، ادامه دارد.

وی افزود: نتایج تحقیقات نشان خواهد داد که داعش این منطقه و اهالی آن را هدف قرار داده است.

این فرمانده الحشد الشعبی همچنین از رسانه ها خواست تا در نقل اظهارات و اطلاعات دقت کرده و منتظر اعلام دقیق نتایج تحقیقات باشند.

بیانیه الحشد الشعبی در واکنش به جنایت صلاح الدین

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.