محمود صادقی: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند دوباره شرمنده مردم بشوند

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده سابق مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفتگویی  انجام داده است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

- اصلاح‌طلبان هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌اند و مشغول بحث و رایزنی درباره چگونگی حضور در انتخابات هستند و برای این رقابت برنامه‌ریزی می‌کنند.

- مشارکت فعال در انتخابات کماکان یک راهبرد اساسی برای اصلاح‌طلبان است اما با توجه به تجارب گذشته‌ای که اصلاح‌طلبان کسب کرده‌اند، دیگر رویکرد مشارکت حداکثری و انتظارات حداقلی را ندارند.

-اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌خواهند به هر کاندیدایی که به اسم اصلاح‌طلب تاییدصلاحیت‌ می‌شود، اعتماد کنند. 

- تجربه انتخابات مجلس ۹۴ این موضوع را ثابت کرد که باید افرادی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان برای انتخابات معرفی شوند که اصلاح‌طلب واقعی باشند. اصلاح‌طلبان می‌خواهند با کاندیداهای اصلی خود وارد گود انتخابات شوند و آنها دیگر نمی‌خواهند به کاندیداهای حداقلی قانع شوند که نتوانند عملکرد آنها را تضمین، کشور را دچار گرفتاری کنند و شرمنده مردم هم بشوند.

- فرد نظامی هم از نظر قانونی و حقوقی حق کاندیدا شدن دارد و نباید با زدن برچسب نظامی این افراد را از شرکت در انتخابات و کاندیدا شدن محروم کرد. چه‌بسا افراد نظامی هستند که گرایش مدنی، ملی و مردمی زیادتری از برخی مدعیان دیگر دارند. کاندیدا شدن نظامیان برای انتخابات ریاست‌جمهوری یک افتخار محسوب می‌شود و قابل تقدیر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.