الهام علی‌اف: ۴ سامانه اس-۳۰۰ این کشور را از بین برده‌ایم

در ادامه درگیری‌ها بین باکو و ایروان، جمهوری آذربایجان از نابودی ۴ سامانه پدافند هوایی «اس-۳۰۰» ارمنستان و آزادسازی شهر «زنگیلان» در قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک که از ابتدای شعله‌ور شدن درگیری‌های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی صفحه ویژه اخبار لحظه به لحظه راه اندازی کرده است، خبری تازه به نقل از عالی‌ترین مقام جمهوری آذربایجان درباره این درگیر‌ی‌ها منتشر کرد.

طبق گزارش این رسانه روس، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان اعلام کرد، ارتش این کشور از ابتدای درگیری‌های اخیر با ارمنستان تاکنون، ۴ سامانه اس-۳۰۰ این کشور را از بین برده است.

علی‌اف چندی قبل در گزارشی درباره درگیری‌ها با ارمنستان خبر داده بود که دو سامانه اس-۳۰۰ ارمنستان نابود شده است.

رئیس‌جمهور آذربایجان همچنین به طور رسمی «آزادسازی» شهر زنگیلان و بیش از ۲۰ روستا در منطقه قره‌باغ کوهستانی را اعلام کرد.

مقام‌های سیاسی و نظامی ارمنستان تا کنون واکنشی به اظهارنظر الهام علی‌اف درباره تسلط جمهوری آذربایجان بر این شهر نشان نداده‌اند.

تشدید درگیری‌ها بین باکو و ایروان در شرایطی انجام شده است که دو طرف روی کاغذ تا کنون با میانجیگری مسکو درباره آتش‌بس توافق کرده‌اند و هر کدام، دیگری را مقصر نقض آتش‌بس خوانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.