توییتر حساب سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ را تعلیق کرد

شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری «هوگان گیدلی» سخنگوی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از آغاز مناظره دوم رقبای انتخابات ریاست جمهوری این کشور تعلیق کرد.

گیدلی در پیامی توییتری با اشاره به ادعای ترامپ درباره احتمال تقلب بسیار گسترده در رای‌گیری پستی، گفته بود که برگه رایی به نشانی او ارسال شده که متعلق به ساکن پیشین منزل او است؛ این در حالی است که ساکن پیشین ۸ سال قبل آنجا را ترک کرده است.

توییتر پس از انتشار این پیام گیدلی، حساب او را به دلیل نقض مقررات این شبکه اجتماعی در ارتباط با ممنوعیت انتشار اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده درباره انتخابات تعلیق کرد، اما سپس با درخواست تجدید نظر ستاد انتخاباتی ترامپ، حساب گیدلی فعال و پیام او حذف شد.

گیدلی سپس در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس‌نیوز با بیان اینکه صرفا اتفاقی را که برای او افتاده بود، در پیام توییتر گفته، دموکرات‌ها را به تغییر روش‌های رای‌گیری در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

او همچنین در پیام توییتری دیگری رسانه‌های جریان اصلی آمریکا را به سانسور و نقض بی‌طرفی علیه جریان‌های محافظه‌کار متهم کرد.

ترامپ بارها ادعا کرده است که رای‌گیری پستی که در این دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شیوع کرونا به صورت بسیاری گسترده‌تری مورد توجه مردم آمریکا قرار گرفته، راه را برای تقلب بسیار وسیع در این انتخابات فراهم می‌کند.

این در حالی است که کارشناسان گفته‌اند شواهدی مبنی بر وجود تقلب گسترده در این گونه رای‌گیری که همواره، اما در مقیاس کمتر، در آمریکا مورد استفاده بوده، مشاهده نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.