واکنش پوتین به ادعای بایدن؛ عجیب و بی‌اساس است

 پوتین روز یکشنبه در گفت وگویی با شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: عجیب است که این گونه اظهارات را می شنوم. برای نخستین بار این اطلاعات در رسانه های آمریکایی در تابستان گذشته منتشر شد. سپس مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و مارک اسپر رئیس پنتاگون با همتای روسی خود در تماس های تلفنی در این باره صحبت کردند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: پس از آن مقام‌های آمریکایی در سطح عالی نظامی و سپس در سطح مدیریت سازمان های اطلاعاتی اعلام کردند که شواهد برای اثبات این ادعا علیه روسیه ندارند. این بسیار عجیب است که برخی در آمریکا روزنامه های کشور خود را می خوانند اما اظهارات مقامهای رسمی کشور خود را نادیده می گیرند.  

به گفته پوتین، روسیه از ابتدای حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان از آن حمایت و در گذشته از قطعنامه مربوطه شورای امنیت حمایت کرد. من بر این باورم که حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان با منافع ملی ما مغایرتی ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین روسیه نیازی به مبارزه با حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان ندارد. همکاری با آمریکا هم در سطح سازمان های اطلاعاتی به رغم اختلافات فراوان دو کشور همچنان ادامه دارد.

 پوتین گفت: این همکاری شامل حل مناقشه در سوریه و مبادله اطلاعات در مورد مبارزه با تروریسم می شود و باید به این نکته اشاره کنم  که حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان از نظر ما فعالیت ضدتروریستی محسوب می شود.  

وی خاطرنشان کرد که حتی از ترامپ بخاطر دریافت اطلاعات از آمریکا که چند بار موجب جلوگیری از اقدام تروریستی در روسیه شد، قدردانی کرد.  

پوتین در ادامه مصاحبه تلویزیونی، همکاری روسیه با آمریکا را دوجانبه خواند و خاطرنشان کرد: به همین دلیل اظهاراتی همچون ادعای بایدن عجیب بنظر می رسد و بی اساس است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.