روزانه چقدر ماسک در ایران تولید می‌شود؟

عباس تابش در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: با توجه به تامین نیاز، تمامی داروخانه ها مکلف به فروش هر عدد ماسک حداکثر به قیمت ۱۳۰۰ تومان هستند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی ادامه داد: در صورت به نتیجه رسیدن تولید ماسک‌های پارچه ای قیمت ماسک برای مردم ارزان تر نیز تمام می شود و قیمت ماسک به ۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت. در اوایل شیوع کرونا ۲۰۰ هزار عدد ماسک در روز تولید می کردیم و امروز حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیون عدد ماسک روزانه در کشور تولید می‌کنیم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه دو نوع قیمت ماسک داشته ایم، گفت: ماسک‌های کارگاهی ۱۵۰۰ تومان و ماسک های سه لایه جراحی ۱۳۰۰ تومان بوده اند که ظرف دو هفته گذشته قیمت مصوب هر دو نوع ماسک را ۱۳۰۰ تومان تصویب کردیم.

به گفته تابش همه داروخانه‌ها مکلف هستند که ماسک را حداکثر ۱۳۰۰ تومان به فروش برسانند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

ارسال نمونه ماسک پارچه ای به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو برای تایید استانداردهای لازم

وی در خصوص موضوع ترویج و تولید ماسک‌های پارچه‌ای نیز تصریح کرد: مقدمات کار انجام شده و نمونه‌های ماسک پارچه ای تولید و به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو برای تایید استانداردهای لازم ارسال شده است.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه موضوع تجاری سازی ماسک‌های پارچه ای را در دستور کار داریم، اظهار کرد: ماسک‌های پارچه ای با دوام و قابل شست‌وشو هستند و با تعویض فیلتر ملت بلون ماه‌ها قابل استفاده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.