رضایی: هرکسی درآمریکا رئیس‌جمهور شود اول باید از ملت ایران عذرخواهی کند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز( سه‌شنبه) در حاشیه «همایش بین المللی افول آمریکا، روند گذشته و تحولات آینده» در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه در بُعد فرهنگی و اقتصادی نباید فقط نظاره‌گر افول آمریکا باشیم، اظهار داشت: عوامل بسیاری در افول آمریکا دخالت داشتند اما مهمترین آن نبود نظریات بنیادین درست در تمدن غرب بوده است‌.

وی عنوان کرد: وقتی شمشیر آزادی گلوی خود آمریکایی‌ها را می‌برد باعث می‌شود ببینیم بنیادهای افول غرب نزدیک است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تاثیر فشارهای آمریکا بر ایران در نزدیک شدن آن به افول بیان کرد: فشارهای آمریکا علیه ایران جدید نیست. آنها در ادامه اعتقاد غربی‌ها که جهان اسلام نباید پیشرفت کند، هم قبل و هم بعد از انقلاب مانع پیشرفت ما بوده‌اند. تا امروز آمریکایی ها به صورت کامل جلوی پیشرفت ما را گرفتند.

رضایی در رابطه با تاثیر پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و حل شدن مشکلات تحریم به واسطه آن، گفت: تجربه اوباما نشان داد در اوج دوره اوباما جنبش وال استریت شکل گرفت و حتی سندرز و دیگران سعی کردند نوآوری‌هایی داشته باشند اما نتوانستند خود را نشان دهند. آینده آمریکا بعد از انتخابات بحران‌های جدی را خواهد داشت.  

وی در پایان در رابطه با پیش‌بینی خود از انتخابات آمریکا، گفت: هرکسی در آمریکا بر سر کار بیاید اول باید از ملت ایران بخاطر تحریم‌های اخیر عذرخواهی کند و سپس خسارت‌های حاصل از تحریم را جبران کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.