داوطلب سابق ریاست جمهوری آمریکا: ترامپ درباره مکزیک دروغ گفت

بتو اورورک داوطلب ریاست جمهوری آمریکا در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات روز سه‌شنبه در صحفه توئیتری خود نوشت: دونالد ترامپ، مردی که به ما درباره آمدن مکزیکی‌ها از مرز برای کشتن ما دروغ گفت، اکنون با فشار مکزیک برای بستن مرزها به روی آمریکایی‌ها مواجه شده است که از اینکه ما آنها را بکشیم، می‌ترسند.

او گزارشی را از روزنامه ال‌پاسو تایمز پیوست کرده است که در آن آمده است: شهردار خوارز خواستار کمک فوری دولت مکزیک و تهیه تجهیزات پزشکی و ممنوعیت عبور شهروندان آمریکایی از مرز شد.

مقامات بهداشت عمومی ایالتی به ال پاسو گفتند موارد جدید کووید-۱۹ در ایالت چیاهوا با مرکزیت خوارز منجر به مرگ یکهزار و ۱۰۰ نفر در آخر هفته گذشته شده و همچنان رو به افزایش است.

آرماندو کابادا شهردار خوارز از دولت مکزیک خواسته است ممنوعیت موقت مسافرت غیرضروری شهروندان آمریکایی از مرز را به عنوان ناقلان کووید-۱۹ در منطقه بررسی کند.

به اعتقاد این مقام مکزیکی، عبور شهروندان آمریکایی از مرزها به طور فعال در گسترش ویروس نقش دارد.

ایالات متحده از ۲۱ مارس سفر غیر ضروری گردشگران مکزیکی را از مرزهای زمینی محدود کرده است اما ساکنان ایالات متحده هنوز هم می‌توانند به مکزیک بروند.

آمریکا با داشتن نزدیک به ۹ میلیون گرفتار شناسایی شده کرونا و حدود ۲۲۵ هزار جان باخته ناشی از این ویروس، رکورددار آسیب از این همه‌گیری جهانی است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.