ابطال بیش از 15 هزار رای در ایالت فلوریدا آمریکا

با توجه به اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون فلوریدایی رای خود را هنوز به صندوق نریخته‌اند و بازگردانده نشده است، پیش بینی می‌شود این رقم به راحتی از ۱۵ هزار برگه رای عبور کند.

بیشترین آرای ابطال شده در میان برگه‌های رای سیاهپوستان، لاتین‌تبارها و رای‌دهندگان جوان بوده است که به نظر می‌رسد بیشترین سهم حمایت از بایدن را در این ایالت دارند.

مطابق تحلیل منتشر شده در میامی هرالد، در بخش میامی-دِید به عنوان نمونه، ۰.۴۸ درصد آرای سفیدپوستان، ۰.۸۶ درصد آرای لاتین‌تبارها و ۱.۲ درصد آرای سیاهپوستان که به صورت پستی رای‌داده‌اند از سوی مقامات انتخاباتی، علامت‌دار شده‌اند.

بر اساس اعلام تارنمای پروژه انتخاباتی، تاکنون ۶۹ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۸۱۰ رای به صندوق‌ها ریخته شده است که ۴۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۳ رای آن به صورت پستی و ۲۳ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۷ رای هم به صورت حضوری بوده‌اند.

رقابت در این ایالت که به طور سنتی قرمز بوده است، بین جو بایدن دموکرات(آبی) و دونالد ترامپ جمهوریخواه (قرمز) بسیار فشرده است به گونه‌ای که برخی از نظرسنجی‌ها از برتری ۲ درصدی بایدن و برخی هم از برتری ۵ درصدی ترامپ خبر می‌دهند.

دموکرات‌ها سرمایه‌گذاری زیادی برای فلوریدا و پنسیلوانیا انجام داده‌اند تا در صورت پیروزی بر آنها، کار ترامپ را یکسره کرده باشند اما ترامپ هم بر حجم فعالیت‌های انتخاباتی خود در این ایالت‌ها افزوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.