روحانی: تخریب روحیه مردم، بالاترین خیانت است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو در تهران و هرمزگان، با بیان اینکه تحریم مردم را اذیت کرده ولی نتوانسته ما را بشکند، گفت:  در طول این ۷ سال طرح‌های مهمی که در حوزه آب مدنظر ما بوده، به افتتاح رسیده که افتخار بزرگی برای صنعت آب و برق ما بوده است.

وی افزود: در تحول راه آهن، مسکن و جاده و راه‌ها ما با سختی‌ها پیش آمدیم. مردم بدانند که تحریم نتوانسته ما را در توسعه شکست بدهد. امروز بالاترین خیانت به مردم ایران در وسط میدان جنگ سخنانی است که بخواهد مردم را ناامید و مایوس کند یا روحیه مردم را تخریب کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ همه باید همدیگر را کمک و یاری کنیم دولت در وسط میدان است و این کار بزرگ را انجام می‌دهد و آنهایی که نسبت به دولت نقدی دارند حتما خدمات دولت را هم مدنظر قرار دهند. فراموش کردن خدمات نمی‌تواند با انصاف و اخلاق سازگاری داشته باشد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از تسنیم و ایسنا بخوانید؛

* کار بزرگی است که ظرف دو تا سه ماهه آینده حدود یک میلیون نفر از مردم تهران احساس خواهند کرد کیفیت آب آشامیدنی که در اختیار آنها قرار گرفته، بهتر شده و این تصفیه خانه بعد از تصفیه خانه هفتم که سال گذشته افتتاح شد، جزو افتخارات دولت است که امروز به بهره برداری می رسد.

* اجرای ۵٢ کیلومتر رینگ آبرسانی تهران  کاری ارزشمند است و اگر در شرایط سخت آبرسانی در تهران ایجاد مشکل شود، می‌توانیم آب را منتقل کنیم.

* در سال ٩٢ و سال اول فعالیت دولت در شرق تهران دچار مشکل آبرسانی شدیم که اقداماتی در اولین بخش تصفیه خانه هفتم و سد ماملو انجام شد و الان شرایط بهتر شده و اگر در بخشی از تهران دچار مشکل شویم، می توانیم آب را از یک بخش به بخش دیگر تهران بزرگ منتقل کنیم.

* تهران از لحاظ تاریخی و فرهنگی امتیازات بزرگی دارد که شاید در دنیا کم نظیر باشد، آب تهران یکی از با کیفیت ترین آب ها در سطح دنیاست معمولاً هم در دنیا آب با کیفیت را به این صورت در اختیار نمی گذارند و برای مصرف نوشیدنی و بهداشتی از این آب استفاده کنند و باید قدردان این نعمت باشیم.  

* باید برای مصرف آب حتماً برنامه‌ریزی کنیم و فرهنگ «خوب مصرف کردن» یا «کم مصرف کردن» آب باید مد نظر قرار دهیم و این حرکت های فرهنگی می تواند زحمات مسئولان را تکمیل کند.  

* در اطراف تهران سدهایی که احداث شده است، آب را در تصفیه خانه ها جمع آوری و تصفیه کرده و با پمپاژ های مختلف به سطح شهر منتقل می‌شود تا در اختیار مردم قرار گیرد.

* شهرهایی در دنیا هستند که چند ساعت در روز قطعی آب دارند و گاهی فقط چند ساعت آب در روز دارند. اما در تهران آب با کیفیت خوب در طول روز در اختیار مردم است که انشالله مردم قدردان خواهد بود و با فرهنگ بلندی که دارند انشاءالله بهترین مصرف را نسبت به این آب مدنظر قرار می‌دهند.  

*{با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه‌گذاری ویژه بر روی آب است}: می توان در یک جلسه تمام توانمندی‌هایی که بخش دولتی و خصوصی در حوزه آب آشامیدنی، آب صنعتی، آب کشاورزی به کار گرفتند؛ توضیح داد تا معلوم شود در طول این دولت چه کارهای عظیم و بزرگی برای آب، چه برای آشامیدن، چه برای امنیت غذایی که آب کشاورزی است و چه برای بخش صنعتی کشور و چه برای محیط زیست انجام شده است.  

*{ با اشاره به اقدام دولت برای انتقال آب از خلیج فارس به فلات قاره ایران}: انتقال آب از خلیج فارس به فلات قاره ایران احتمالا هفته‌های آینده افتتاح می شود. این اقدام از کارهای عظیم و بزرگی است که آب شیرین شده و به سمت سیرجان و کرمان و یزد  منتقل می شود.

* این اقدام یکی از برنامه‌ریزی‌های بسیار مهمی بوده که دولت در این زمینه به بخش خصوصی کمک کرده است. طرح شیرین کردن آب بر عهده بخش خصوصی است اما دولت و صندوق به این بخش کمک کرده اند.

*{ با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه همین امسال به افتتاح خواهد رسید}: از یک تونل بسیار عظیمی آب این دریاچه وارد می‌شود و ما می‌توانیم به مردم قول بدهیم که این دریاچه به نقطه مطلوب خود می‌رسد.  

*در ماه‌ها و سال های آینده در زمینه آب کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفته و خواهد گرفت. دیروز وزیر جهاد کشاورزی به من اطلاع داد که ۲۵ هزار هکتار زمین در غرب کشور با تصمیماتی که امسال گرفته شد برای کانال کشی اقدام شده است. البته کانال کشی  برای ۵۰ هزار بوده است که ۲۵ هزار هکتار آن آماده افتتاح است.

*دولت در خط مقدم و در میدان است و  این کار عظیم و بزرگ را انجام می‌دهد. آنهایی که نسبت به دولت ایراد و نقدی دارند، حتماً خدمات دولت را هم مدنظر قرار دهند.  ممکن است دولت اشکال یا ایرادی داشته باشد اما فراموش کردن خدمات نمی تواند با اخلاق و انصاف سازگاری داشته باشد.

* در طول این چند سال بیش از ١٩ هزار میلیارد تومان برای بخش آب و برق در تهران سرمایه گذاری  شده است. کار بزرگی هم برای احداث تصفیه خانه آب و فاضلاب در کشور و تهران انجام شده است.

* بر ضرورت حفاظت از منابع آب تاکید می کنم، آب یک نعمت برای ما است. به دلیل خشکسالی کشور ما، باید قدردان این نعمت باشیم که یکی از راه‌ها استفاده درست از پسابها است. 

* تصفیه خانه هایی که برای فاضلاب ایجاد می شود بسیار اهمیت دارد در تهران اگر همه پسابها مورد بهره برداری قرار گیرد و طرح های فاضلاب تکمیل شود، ٢۵٠ میلیون مترمکعب در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و  در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

* از وزارت نیرو برای افتتاح طرح‌های آب و برق در هر هفته قدردانی می کنم. امروز سه افتتاح بزرگ و مهم انجام شد که دو طرح مربوط به تهران و یک طرح هم مربوط به هرمزگان بود و این روند و تلاش را در هفته های آینده هم ادامه می دهیم .

* علیرغم اینکه شرایط کنونی با شرایط در سال های ٩۴ و ٩۵  متفاوت است اما دولت با همان روحیه روز اول آغاز کار  و بی اعتنا به حاشیه سازی ها کار را ادامه می دهد و همه و بخش خصوصی باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم طرح‌های توسعه کشور طرح «جهش تولید» را که مد نظر است اجرایی و عملیاتی کنیم. 

*{خطاب به وزارت نیرو و سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی}: باید بخش خصوصی را برای کار  و تلاش و فعالیت دعوت کنیم، امروز بسیاری از  کارها و خدمات توسط بخش خصوصی انجام می شود. امروز ما صادر کننده برق و خدمات مهندسی سدسازی و نیروگاهی هستیم و از افتخارات بزرگ کشور است.

* مسیر توسعه کشور را  با کمک مردم تا پایان این دولت و در دولت های بعدی هم ادامه خواهیم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.