کالیفرنیا برای ناآرامی بعد از انتخابات آماده می شود

«گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا این ایالت را برای ناآرامی‌های بعد از انتخابات در روز سوم نوامبر (۱۳ آبان)، آماده می‌کند.

نیوسام درباره ناآرامی در شب انتخابات آمریکا گفت کالیفرنیا همه سناریوها را در نظر دارد و اطمینان حاصل می‌کند که آمادگی دارد.  

نیوسام که مردم ایالتش اغلب از مخالفان ترامپ هستند، مشخصاً نگفت که تدابیری که برای مقابله با آشب‌های احتمالی شب انتخابات و روزهای بعد از آن اندیشیده چه چیزی است. او این اظهارات را بعد از رای دان به صورت حضوری در شهر «ساکرامنتو» در این ایالت بیان کرد.

فرماندار کالیفرنیا پیشتر در هنگام اعتراضات ضد نژادپرستی در شهرهای مختلف آمریکا، گارد ملی را برای جلوگیری از ناآرامی در کالیفرنیا اعزام کرده بود.

اظهارات او یک روز بعد از آن بیان شد که رئیس پلیس بورلی هیلز شهری در حومهٔ غربی کلانشهر لس آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیا هم گفت بلوار معروف «رودیو درایو» در این شهر در روز انتخابات و در چهارم نوامبر، فردای روز انتخابات برای مهار ناآرامی‌های احتمالی انتخاباتی تعطیل خواهد بود. وی افزود پلیس بورلی هیلز از آغاز هالووین تا پایان هفته انتخابات در آماده‌باش کامل خواهد بود.

مقامت شیکاگو، بزرگترین شهر ایالت ایلینوی هم تمرینی همه‌جانبه برای مواجه با تهدیدات و خشونت‌های مرتبط با انتخابات برگزار کرده‌اند.

«مایکل هریسون» کمیسر پلیس شهر بالتیمور ایالت مریلند نیز اعلام کرد پلیس «در حال برنامه‌ریزی، تمرین و ایجاد پروتکل‌هایی برای استقرار منابع در روز انتخابات و حتی بعد از آن است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.