هویت طراح ترور وزیر یمنی فاش شد

به گزارش المسیره، وزارت کشور یمن  در این بیانیه اعلام کرد که با همکاری دستگاه امنیت و اطلاعات، «محمدعلی احمد حنش» عامل اصلی ترور وزیر ورزش و جوانان در عملیات نیروهای یمنی در منطقه «حورور» استان «زمار» به هلاکت رسید.

 حسن زید، وزیر جوانان و ورزش یمن سه شنبه گذشته، در عملیات ترور از سوی عناصر متجاوز سعودی - آمریکایی در منطقه «حده» استان صنعا، پایتخت یمن شهید شد.
وزارت کشور یمن عصر چهارشنبه در بیانیه ای خبر کشته شدن دو تن از عاملان این ترور را اعلام کرد که در پشت آن سرویس های اطلاعاتی کشورهای متجاوز ایستاده اند و توضیح داد که عاملان این جنایت «یاسر احمد سعد جابر مثنی» راننده موتورسیکلت و «ابراهیم صالح عبدالله الجباع» عامل مستقیم تیراندازی بودند.

این گزارش افزوده که سرویس های امنیتی در پایش دقیق و پیگیری مداوم توانستند عاملان ترور وزیر ورزش و جوانان را در منطقه «میفعه عنس» در ورودی منطقه «حورور» استان زمار شناسایی کنند.
به دنبال این محل اختفای این دو تروریست محاصره شد و به   سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند که منجر به زخمی شدن یک نیروی امنیتی شد.
در جریان این درگیری، ابراهیم صالح عبدالله الجباع عامل ترور به هلاکت رسید و یاسر احمد سعد جابر راننده موتورسکلیت پس از جراحت کشته شد.
حسن زید، وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن، سه‌شنبه هفته گذشته با شلیک چندین گلوله در صنعا پایتخت ترور شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.