باکو: هیچ قصدی برای عملیات در خاک ارمنستان نداریم

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) در خلال دیدار با «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه در باکو، مدعی شکست ارمنستان در جنگ قره‌باغ کوهستانی شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، الهام علی‌اف در این دیدار، با اشاره به نامه روز گذشته نخست‌وزیر ارمنستان به روسیه و طلب کمک از این کشور، گفت که ایروان هیچ توجیهی برای درخواست کمک نظامی از مسکو ندارد.

او مدعی شد: «ارمنستان به شکست خود اعتراف کرد. همان‌طور که می‌دانید نخست‌وزیر ارمنستان اخیرا نامه‌ای به رئیس‌جمهور روسیه ارسال کرده و این نامه در واقع اعتراف به شکست است. چرا که محتوای نامه به درخواست کمک نظامی از روسیه مربوط می‌شد و این در حالی است که هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد.»

علی‌اف افزود: «ما عملیات نظامی خود را در اراضی آذربایجان که از سوی جوامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، انجام می‌دهیم و هیچ برنامه‌ای برای انتقال این عملیات به خاک ارمنستان نداریم.»

این سخن علی‌اف پس از آن بیان می‌شود که وزارت خارجه روسیه روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که در صورت کشیده شدن جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به داخل ارمنستان، مسکو با ارائه همه کمک‌های ضروری از ایروان حمایت خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان سپس گفت که نیروهای ارتش این کشور عملیات در منطقه قره‌باغ کوهستانی را با موفقیت به پیش می‌برند و تا کنون توانسته‌اند ۲۰۰ شهرک را در این منطقه آزاد کنند. او ابراز امیدواری کرد که جمهوری آذربایجان بتواند امنیت منطقه‌ای خود را باز یابد.

الهام علی‌اف همچنین گفت که باکو تضمینی می‌خواهد مبنی بر اینکه نیروهای نظامی ارمنستان از طریق گفت‌و‌گو از باقی اراضی اشغالی عقب‌نشینی کنند، در غیر این صورت نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان به عملیات خود تا آزادسازی باقی مناطق ادامه خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.