وضعیت ترامپ و بایدن در جدیدترین نظرسنجی ملی

نتایج نظرسنجی جدید «ان ‌بی‌سی نیوز» و «وال‌استریت‌ژورنال» در سطح ملی نشان می‌دهد بایدن نامزد حزب دموکرات با ۵۲ درصد نسبت به ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان با ۴۲ درصد، پیشتازی خود را حفظ کرده است.

بر اساس این نظرسنجی سرتاسری در آمریکا از هر ده نفر شش نفر معتقد است که این کشور در مسیر نادرستی قرار دارد و اکثریت مردم از نحوه برخورد رئیس جمهور دونال ترامپ با ویروس کرونا ناراحت هستند.

بایدن در سطح ملی با گرفتن 10 امتیاز بیشتر از رأی دهندگان ثبت نام شده، به نسبت 52 به 42 درصد، از ترامپ جلوتر است.

برتری معاون رئیس جمهور سابق در نظرسنجی مشابهی که دو هفته پیش توسط «ان ‌بی‌سی نیوز» و «وال‌استریت‌ژورنال» انجام شد، به میزان 11 امتیاز به نسبت 53 به 42 درصد بود.

پیتر هارت، ناظر انتخاباتی دموکرات، که با همراهی ناظر انتخاباتی جمهوری‌خواه بیل مک اینتارف این نظرسنجی را انجام داده است، در این مورد گفت: «این یازدهمین برآوردی است که ما در سال 2020 انجام داده‌ایم و میبینیم که تغییرات اندکی در آنها رخ داده است.»

با این وجود، مک اینتارف هشدار می دهد که ترامپ توانایی عملکرد بیش از حد انتظار را در روز انتخابات دارد.

از 68 درصد رأی دهندگانی که می گویند قبلاً رأی داده اند یا قصد رأی دادن زودهنگام را دارند، بایدن با نسبت 61 درصد به 35 درصد پیش است.

اما در میان 28 درصد رأی دهندگانی که می گویند در روز انتخابات رأی می دهند، ترامپ با نسبت 61 درصد به 32 درصد پیشتاز است.

در همین حال، ترامپ در میان رأی دهندگان سفیدپوست (۵۱ درصد به ۴۵ درصد) و سفیدپوستان بدون مدرک تحصیلی (۵۸ درصد به ۳۷ درصد) دست بالاتر را دارد.

اما اکثریت رأی دهندگان ملی - 51 درصد - می گویند امکان ندارد که آنها از ترامپ حمایت کنند، در حالی که 40 درصد نیز همین نظر را درباره بایدن دارند.

علاوه بر این، این نظرسنجی نشان می دهد که 60 درصد از رای دهندگان معتقدند که کشور در دوره ریاست جمهوری ترامپ در مسیر نادرستی پیش رفته است، در حالی که 31 درصد معتقدند که در مسیر درست قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.