حمله دوباره ترامپ به پزشکان در آستانه انتخابات

رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی عجیب در کارزاری انتخاباتی خود در میشیگان پزشکان را به بالابردن آمار مبتلایان و مرگ و میر کرونا متهم کرد و مدعی شد پزشکان از این طریق به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند.

این سخنان ترامپ در حالی عنوان شد که در یک هفته گذشته آمریکا پنج بار رکورد روزانه مبتلایان به ویروس کرونا را شکسته است و تنها در روز شنبه بیش از ۹۹ هزار و ۳۲۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

ادعاهای ترامپ در مورد مهار ویروس کرونا در آمریکا و حمله به پزشکان باعث واکنش گسترده توسط شماری از سیاستمداران و کارشناسان بهداشت شد.

"تونی اورز" فرماندار ویسکانسین روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: ادعای ترامپ مبنی بر اینکه پزشکان با هدف افزایش درآمد شمار مبتلایان به ویروس کرونا را بالا اعلام می کنند، حرف احمقانه ای است.

اورز با انتقاد از سخنان ترامپ در کارزار انتخاباتی میشیگان گفت: ادعاها هم اکنون مسئله اصلی نیست. ما در میان یک همه گیری قرار گرفته ایم، ما نقاط بحرانی در کشور داریم.

فرماندار ویسکانسین در ادامه افزود: مردم آمریکا در حال مردن به علت کرونا هستند آنوقت رییس جمهوری مدعی می شود که پزشکان در حال کسب درآمد از کرونا هستند.

اورز تاکید کرد که ما رئیس جمهوری داریم که معتقد است پزشکان در اعلام آمار مرگ و میر بالای کرونا مقصر هستند، و براین باور است که کرونا تمام شده است، نه هنوز تمام نشده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز به همراه بایدن معاون اول دولت خود و نامزد این دوره از انتخابات بعد از اتمام کارزار انتخاباتی ترامپ به میشیگان رفت تا در حمایت از بایدن سخنرانی کند.

وی در سخنرانی خود از عملکرد دونالد ترامپ در مهار کرونا و اظهارات وی درباره پزشکان انتقاد کرد و گفت: او فقط به خود فکر می‌کند. کانادا نخستین مورد کرونا را همزمان با آمریکا شناسایی کرد. اما نرخ مرگ‌ومیر ما اکنون ۲.۵ برابر بیشتر از کانادا است. اگر ما همان نرخ جان‌باختگان کانادا را می‌داشتیم باید تقریبا ۹۰ هزار تن به جای ۲۳۰ هزار نفر جان می‌دادند. اگر ما همچون کانادا عمل کرده بودیم اکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر زنده بودند. به این فکر کنید.

رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از اظهارات ترامپ که این تعداد از مرگ‌ومیر را زیاد ندانسته بود، به تلاش ترامپ برای رشد اقتصادی و کاهش بیکاری اشاره کرد و گفت با نادیده گرفتن همه‌گیری، بیکاری کاهش نمی‌یابد.

وی در واکنش به اظهارات ترامپ که مدعی شده بود پزشکان برای دریافت پول بیشتر، آمار کرونا را زیاد می‌کنند، اضافه کرد: او پزشکان را به سود بردن از این بیماری همه‌گیر متهم می‌کند، گفت که پزشکان بیش از حد این بیماری، بیماران را می‌کشند زیرا از این طریق کسب درآمد خواهند کرد.

اوباما تاکید کرد: او نمی‌تواند درک کند، او نمی‌فهمد که کسی برای نجات دیگران جان خود را بدون تلاش برای دریافت یک دلار هم به خطر می‌اندازند.

تنها دو روز به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مانده و همچنان اکثر نتایج نظرسنجی ها بیانگر شانس بالای بایدن برای کسب پیروزی در این دور از انتخابات است.

"آنیتا دان" مشاور ارشد بایدن نیز با اظهار چشم انداز خوشبینانه به نتایج بعد از انتخابات اعلام کرد که کمپین از مسیرهای خود برای پیروزی احساس اطمینان می کند.

دان در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: آنچه بایدن نامزد دموکرات ها انجام داده، اساساً دلیل حضور وی در این دور از رقابت است. وی به مردم نشان داد که یک رئیس جمهور مسئول چه کاری انجام می دهد و یک رئیس جمهور مسئول چگونه عمل می کند.

دان مشاور ارشد بایدن در ادامه افزود: کمپین انتخاباتی تعداد ایالت های حامی را گسترش داده و با اعتقاد بر شانس بالای پیروزی در این ایالت ها سرمایه گذاری وسیعی صورت گرفته است.

مشاور ارشد بایدن به ایالت تگزاس و جورجیا به عنوان دو نمونه از سرمایه گذاری های اخیر کمپین بایدن در انتخابات اشاره کرد.

دان تاکید کرد که چیزی که او (بایدن) را در شب بیدار نگه می دارد اطمینان از این است که آنها همه کارها را برای جلب مردم در انتخابات انجام داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.