ترامپ به سودان هم رحم نکرد

به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، دولت آمریکا روز شنبه اعلام کرده که وضعیت حالت فوق العاده علیه سودان را تمدید کرده است.

تمدید حالت فوق العاده واشنگتن علیه خارطوم در حالی صورت می‌گیرد که ترامپ به دنبال اقدام سودان در پرداخت هزینه خروج از فهرست تروریسم به آمریکا اعلام کرد که نام خارطوم را از فهرست حامیان تروریسم خارج خواهد کرد.

در عین حال وزارت خارجه سودان، در واکنش به این تصمیم جدید ترامپ اعلام کرده که تمدید حالت فوق العاده واشنگتن علیه خارطوم هیچ تاثیری بر روند حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم ندارد.

وزارتخانه یاد شده در بیانیه‌ای، تصمیم آمریکا برای تمدید وضعیت فوق العاده را یک روال روتین و عادی دانست و افزود: این تصمیم که با وجود نام سودان در لیست تروریسم مرتبط است، اگر لازم باشد اجرایی می‌شود، اما  تاثیری روی اقدامات فعلی برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم ندارد.

اعلام حالت فوق العاده آمریکا علیه سودان که در سال ۱۹۹۷ تصویب و تاکنون ادامه دارد، در سوم نوامبر به پایان می‌رسد که با دستور ترامپ بار دیگر تمدید شده است.

نخست وزیر سودان یکشنبه هفته گذشته گذشته اعلام کرده بود که غرامت درخواستی برای قربانیان انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ به منظور حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را حواله کرده است.

دونالد ترامپ هم روز بعد در توئیتی نوشت: کشورش نام سودان را از فهرست حامیان تروریسم بعد از پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان آمریکایی تروریسم حذف خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.