تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره کتاب و رسانه

امیدعلی مسعودی با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه نوزدهمین جشنواره «کتاب و رسانه» به دلیل درخواست خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و برنامه‌سازان، مهلت زمانی ارسال اثر به این دوره از جشنواره را برای علاقه‌مندانی که هنوز امکان ارسال آثارشان را نداشته‌اند تا ۱۷ آبان‌ماه تمدید کرد.

او افزود: بر همین اساس مهلت پایان فراخوان جشنواره که روز ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹ بود به مدت سه روز تمدید شده و آخرین زمان ارسال آثار به دبیرخانه از طریق سایت رسمی جشنواره به نشانی resaneh.ketab.ir ، روز ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۹ خواهد بود.

 نوزدهمین جشنواره «کتاب و رسانه» در سه بخش «رسانه‌های نوشتاری» (مطبوعات کاغذی، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دارای مجوز) شامل تیتر، خبر، گفت‌وگو، گزارش، طنز، یادداشت و مقاله مطبوعاتی، مقاله و نقد تخصصی، عکس، کاریکاتور و گرافیک کتاب، «رسانه‌های دیداری و شنیداری» (تلویزیون و رادیو و آثار صوتی و تصویری رسانه‌های برخط دارای مجوز) شامل تیتر، خبر، گزارش خبری و موضوعی، گفت‌وگو و میزگرد، طنز، داستانی و نمایشی (کتاب صوتی در رادیو و تلویزیون)، برنامه ترکیبی، مستند تلویزیونی، پویانمایی و برنامه عروسکی، مواد تبلیغی (آنونس، نماهنگ، تیزر و...) و «رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی» (آثار شهروند خبرنگار) شامل ویدئو، صوت، پادکست، کانال، یادداشت، استوری و عکس‌نوشته اثر می‌پذیرد.

بر اساس فراخوان، این جشنواره با دو بخش ویژه«سواد رسانه‌ای» شامل آثار مکتوب، دیداری و شنیداری در رسانه‌های جمعی و رسانه‌های نوین با موضوع نقش کتاب و کتابخوانی در افزایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی و «دفاع مقدس» کلیه آثار مکتوب، دیداری و شنیداری مرتبط با موضوع دفاع مقدس شامل معرفی کتاب‌، گفت‌وگو، گزارش، یادداشت، مقاله و نقد تخصصی، برنامه ترکیبی، مستند تلویزیونی و... برگزار می‌شود.

 در این دوره از جشنواره، هر فرد می‌تواند در هر بخش با ۳ اثر (مجموعا با ۹ اثر) شرکت کند.

 بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلام ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.