وقوع تیراندازی در پایتخت اتریش

به گزارش اکسپرس، منابع خبری شامگاه امروز (دوشنبه) از وقوع تیراندازی در وین اتریش خبر دادند.

به نوشته این وبگاه محل تیراندازی در نزدیکی یک کنیسه یهودیان در وین بوده است. محل دقیق این حادثه میدان «شوئدنزپلاتز» وین اعلام شده و برخی منابع از مجروح شدن یک پلیس در این حادثه خبر دادند.

بنابر اعلام رسانه‌های مختلف میان پلیس و فرد مظنون در این حادثه درگیری گزارش شده و اکنون نیز تجمعات گسترده‌ای در حومه این میدان دیده می‌شود.

روزنامه اتریشی کرونن سایتونگ نیز گزارش داد که یک تروریست با کمربند انفجاری خودش را منفجر کرده است. گفته می‌شود که در این عملیات چند تروریست دیگر هم شرکت داشته اند و اکنون متواری هستند.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد: در حمله به یک کنیسه یهودیان در وین، پایتخت اتریش یک نفر کشته و چند نفر زخمی شدند.

العربیه افزود: در این حمله، یک نیروی پلیس محافظ این کنیسه به شدت زخمی شده است.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد: چند مورد تبادل آتش در مرکز وین رخ داده است. پلیس اتریش از مردم خواست از مرکز شهر دور بمانند.

رویترز پیش از این، به نقل از یک روزنامه اتریشی اعلام کرد: به یک کنیسه یهودیان در مرکز وین پایتخت این کشور حمله و گلوله‌هایی شلیک شده است. پلیس در منطقه مستقر شده است.

به گزارش توئیتر شبکه اس وی نیوز، گفته شده است افراد مسلح به چهار محل در وین حمله کردند؛ دو رستوران، یک کنیسه و مرکز اصلی جامعه یهودیان.

سفارت آمریکا در وین هم در پی وقوع چند تیراندازی در نزدیکی یک کنیسه در مرکز وین در توئیتی اعلام کرد: از این منطقه دوری کنید، اخبار را دنبال کنید و به توصیه‌های پلیس گوش دهید.

رویترز اعلام کرد پلیس اتریش یکی از متهمان تیراندازی در مرکز وین را بازداشت کرده است.

الجزیره به نقل از رسانه‌های اتریش اعلام کرد در حمله به کنیسه یهودیان در مرکز وین، پایتخت اتریش ۷ نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.