موج دوم کرونا چه تاثیری بر بازار نفت می‌گذارد؟

جرمی وایر، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ترافیگورا در رویداد فایننشیال تایمز در سنگاپور اظهار کرد: موج دوم ویروس کرونا باعث خواهد شد تقاضای روزانه برای نفت حدود یک میلیون بشکه در آمریکا و ۱.۵ میلیون بشکه در اروپا سقوط کند.

وایر گفت: همچنان که در آنچه موج دوم شیوع ویروس کرونا قلمداد می‌شود، پیش می رویم، انتظار داریم تقاضا برای نفت کاهش بیشتری پیدا کند بنابراین اوضاع برای آینده قابل پیش بینی واقعا خوب به نظر نمی رسد.

ترافیگورا انتظار دارد تقاضا برای نفت در کوتاه مدت به حدود ۹۲ میلیون بشکه در روز یا کمتر از آن سقوط کند در حالی که ویتول تقاضای زمستانی را ۹۶ میلیون بشکه در روز پیش بینی می کند.

راسل هاردی، مدیرعامل شرکت ویتول گفت: جدیدترین قرنطینه های اروپایی قطعا روی تقاضا تاثیر خواهند گذاشت و باعث کاهش آن می شوند اما احتمالا به میزان نیم میلیون بشکه در روز در شمال غربی اروپا خواهد بود. وی در ادامه افزود: این کاهش علاوه بر کاهشی خواهد بود که پیش از این روی داده است.

مدیر هر دو شرکت بازرگانی اظهار کردند تقاضا برای نفت در اکثر بازارهای آسیایی که در راس آنها چین قرار دارد، بهبود یافته و تنها بازار سوخت جت شامل این بهبود نبوده است.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل ویتول گفت: همچنان انتظار دارد تقاضای آسیا برای نفت در چند سال آینده حدود یک میلیون بشکه در روز رشد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.