رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: پیروزی بایدن برای نتانیاهو دردسر ساز است

لائیر لاپید، رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیواسرائیل، اظهار داشت: دموکرات‌هایی را که مواضع ضداسرائیلی دارند، نباید دست کم گرفت و اسرائیل باید با هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه روابط خوبی برقرار کند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ۴ سال اخیر حمایت های همه جانبه ای از رژیم صهیونیستی به عمل آورده و روابط تل آویو و واشنگتن در این ۴ سال در بهترین وضعیت قرار داشت.

در همین راستا، ترامپ ششم دسامبر۲۰۱۷ قدس را به عنوان "پایتخت ابدی " رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را به این شهر منتقل کرد.

وی در ادامه اقدامات ضد فلسطینی خود، اوت ۲۰۱۸ کمک‌های مالی سالانه آمریکا به آژانس آنروا که به حدود ۵.۴ میلیون آواره فلسطینی خدمات‌رسانی می‌کند، را به طور کامل قطع کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس جمهور آمریکا ۲۵ مارس ۲۰۱۹ بلندی‌های اشغالی جولان را به عنوان یک منطقه تحت "حاکمیت" رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و ۲۸ ژانویه سال جاری هم از "معامله قرن" که بخش عمده حقوق ملت فلسطین در آن نادیده گرفته شده، رونمایی کرد.

یکی دیگر از اقداماتی که ترامپ برای خدمت به رژیم صهیونیستی انجام داد، کشاندن کشورهای عربی به سمت عادی سازی روابط با این رژیم بود و بر همین اساس، نخست امارات و پس از آن بحرین با عادی سازی روابط با تل آویو موافقت کرده و ۱۵ سپتامبر رسما در مراسمی در کاخ سفید توافقی را در این راستا به امضا رساندند.

پس از آن ها سودان نیز ۲۳ اکتبر به جمع خائنین به فلسطین پیوست و رسما از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

دولت آمریکا رسما اعلام کرده که دیگر اعتقادی به راه حل تشکیل دو "کشور" ندارد و معامله قرن را جایگزین آن کرده است؛ معامله ای که کاملا در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی است و به موجب آن عملا خبری از تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد بود و بخش عمده اراضی باقی مانده فلسطینی هم به اشغال طرف صهیونیستی در خواهد آمد.

طبق نظرسنجی ها اکثریت اسرائیلی ها پیروزی ترامپ را بر بایدن ترجیح می دهند. البته مقامات اسرائیلی نگرانی های زیادی هم در مورد پیروزی احتمالی بایدن در این انتخابات دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.