ترامپ:‌ از آمریکا در برابر تروریست‌های افراط‌گرا محافظت خواهم کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیمه شب دوشنبه در آخرین کارزار انتخاباتی کمپینش که در میشیگان برگزار شد، گفت: اگر مخالف نباشید، کماکان تروریست‌های افراط‌گرا را از کشورمان دور نگه می‌دارم. اگر به آنچه که هفته اخیر در فرانسه رخ داد نگاهی بیاندازید، می‌بینید که آنها یک مشکل ویرانگر دارند. در حقیقت اروپا یک مشکل بزرگ دارد و ما نمی‌خواهیم چنین مشکلی برای کشورمان رخ دهد.

وی هشدار داد: جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در صورت پیروزی در این انتخابات، میشیگان و دیگر ایالت‌های آمریکا را به یک کمپ آوارگان تبدیل خواهد کرد.

ترامپ به طرفدارانش در میشیگان گفت: ما ۲.۵ تریلیون دلار در ارتش آمریکا سرمایه‌گذاری کردیم که بزرگ‌ترین سرمایه گذاری است که انجام داده‌ایم. ما از نظر نظامی رشک و حسد دیگر کشورها از جمله روسیه، چین و کره شمالی را برانگیخته‌ایم.

به دنبال وقوع حملات مرگبار اخیر در وین، پایتخت اتریش، ترامپ حمایت خود را از ساکنین وین مطرح کرده و گفت: حملات تروریستی در اروپا باید متوقف شوند.

وی در توییتی نوشت: به دنبال وقوع حمله تروریستی دیگر در اروپا، برای مردم وین دعا می‌کنیم. این حملات شیطانی علیه مردم بی‌گناه باید متوقف شوند. آمریکا در کنار اتریش، فرانسه و کل اروپا در مبارزه با تروریست‌ها از جمله ترریست‌های افراط‌گرا می‌ایستد.

هارالد سوروس، سخنگوی وزارت کشور اتریش اعلام کرد:‌ حملات روز دوشنبه در وین در شش نقطه مختلف این شهر رخ داد. به دنبال این حملات دست‌کم سه تن کشته و چندین تن دیگر از جمله یک افسر پلیس زخمی شدند.

صدراعظم و وزیر کشور اتریش این حملات را اقدامی تروریستی دانستند.

این حملات در وین در حالی رخ داد که فرانسه همچنان در شوک حملات اخیر در شهرهای نیس و لیون به سر می‌برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.