موضع اسلام ستیزانه صدراعظم آلمان در واکنش به حملات اتریش

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در واکنش به حملات شب گذشته در وین، آن را «تروریسم اسلام‌گرا» خواند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه منتشر شده از سوی سخنگوی مرکل به نقل از او، آمده است: در این ساعات وحشتناک، زمانی که وین هدف خشونت تروریستی قرار گرفته، فکر من با مردم آنجا و نیروهای امنیتی است که با خطر مواجه هستند. ما آلمانی‌ها با دوستانی اتریشی خود همدردی و همبستگی داریم.

مرکل در ادامۀ موضع ضد اسلامی اخیر برخی مقامات غربی، افزود: مبارزه با تروریسم اسلام‌گرا مبارزه مشترک ماست.

 پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه حملات در پایتخت اتریش، ادبیات ضد اسلامی خود را تکرار کرد.

او در پیامی توییتری نوشت: «دعاهای ما با مردم وین است که یک بار دیگر در اروپا هدف اقدام رذیلانه تروریستی قرار گرفتند. این حملات شیطانی علیه مردم بی گناه باید متوقف شوند. ایالات متحده در جنگ با تروریست‌ها شامل تروریست‌های تندروی اسلام گرا در کنار اتریش، فرانسه و همه اروپا قرار دارد».

«کارل نیهامر» وزیر کشور اتریش امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که عامل حملات مسلحانه شب گذشته در «وین» که به کشته شدن دست‌کم سه تن منجر شد، از طرفداران گروه تکفیری داعش بوده است.

پیشتر سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در پی حمله مسلحانه شهر «نیس» فرانسه ضمن انتقاد از سیاست‌های غرب در حمایت از گروه‌های تکفیری گفت: «شما مسئولان غربی از تروریسم حمایت کردید. تهدید اصلی، [در نهایت] برای [خود] اروپاست؛ دین اسلام و قرآن و پیامبرش چه ربطی به این اشخاص دارد که شما از آنان حمایت کردید و پرورش دادید».

شامگاه دوشنبه به وقت محلی تیراندازی‌های متعددی در وین به وقوع پیوست. رسانه‌های اتریش خبر دادند که افراد مسلح به ۶ نقطه در وین حمله کردند و تمامی این ۶ نقطه در نزدیکی کنیسه مرکزی بوده است. پلیس اتریش دست‌کم ۴ تروریست را که در این عملیات دست داشتند، بازداشت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.