اعلام آمادگی اردن برای حمایت از ارتش آمریکا و ناتو

سرلشکر ستاد «یوسف الحنیطی» رئیس ستاد مشترک اردن، روز دوشنبه، در نشست سالانه انجمن ارتش آمریکا درباره شراکت نیروهای مسلح اردن با گارد ملی ایالت کُلرادوی آمریکا به مسئله همکاری اردن با نیروهای آمریکایی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»،‌ رئیس ستاد مشترک اردن در نشست یادشده گفت: «هواپیما[های ما] آماده حمایت از عملیات‌هایی هستند که آمریکا و ناتو در خارج از اردن آن را رهبری می‌کنند».

یوسف الحنیطی در ادامه گفت: «شراکت راهبردی نیروهای مسلح اردن با گارد ملی کلورادو از شانزده سال پیش بوده و همچنان قوی است».

الحنیطنی افزود: «روابط با گارد ملی در کلورادو مبتنی بر اهداف مشترک، توجه، درک مقابل و احترام است. ما خانواده‌ای شده‌ایم که برای گسترش صلح و امنیت در تمام نقاط منطقه با یکدیگر همکاری می‌کنند».

رئیس ستاد مشترک اردن همچنین گفت که ایالت کلورادو در شانه به شانه‌ یکدیگر و با همکاری آژانش کاهش تهدیدات دفاعی وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با تسلیحات کشتار جمعی کار می‌کنند.

در همین ارتباط،‌ «جینی کارینیان» فرمانده نیروهای ائتلاف ناتو در عراق نیز روز گذشته در همایشی در ارتباط با همکاری‌های ناتو با اردن اعلام کرده بود که این کشور گهگاه از تجربه ناتو در آموزش نیروهای خود کمک می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.