جزئیات جدید درباره حمله تروریستی وین

"کارل نهامر"، وزیر کشور اتریش در تازه ترین خبرها اعلام کرده که عامل حمله تیراندازی شب گذشته در وین که توسط پلیس شلیک شده از اتباع کشور مقدونیه شمالی بوده که 20 سال سن داشته و سابقه کیفری به دلیل عضویت در یک سازمان تروریستی را داشته است.

بر این اساس، وی در ۲۵ آوریل سال ۲۰۱۹ به ۲۲ ماه حبس محکوم شده چرا که سعی کرده به سوریه سفر کرده و در آنجا به سازمان تروریستی داعش بپیوندد. وی در ۵ دسامبر و زودتر از موعد آزاد شده بود.

عامل این حمله تروریستی دو تابعیتی بوده و هم تابعیت اتریش و هم مقدونیه شمالی را دارد.

وزیر کشور اتریش همچنین اعلام کرد که وی برای این حمله تروریستی مجهز به کمربند انفجاری، یک اسلحه بزرگ اتوماتیک، یک قبضه سلاح معمولی و یک قمه بوده است.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش در یک کنفرانس مطبوعاتی که صبح امروز برگزار شد اعلام کرد که در این حمله تروریستی ۴ نفر جان خود را از دست دادند. یک پلیس به ضرب گلوله مجروح شده و ۱۴ نفر هم مجروح شده‌اند که حال برخی از آن ها وخیم است.

وی اعلام کرد که در ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی یک دقیقه سکوت در سراسر اتریش برای قربانیان این حادثه تروریستی برقرار می شود.

کورتس کشورش را هدف یک حمله تروریستی وحشیانه ارزیابی کرده و گفت: در اینجا مسئله یک درگیری بین مسیحیان و مسلمانان و یا اتریشی ها با مهاجران مطرح نیست، بلکه یک مبارزه بین تمدن و بربریت وجود دارد. ما با عزمی راسخ در این نبرد خواهیم جنگید.

هنوز این مسئله مشخص نیست که آیا این جوان ۲۰ ساله به تنهایی عمل کرده است. وزیر کشور اتریش اعلام کرد: ما در حال حاضر نمی توانیم این مسئله را رد کنیم که عاملان حمله دیگری هم وجود داشته‌اند.

وزیر کشور اتریش همچنین ازتفتیش های خانگی و برخی دستگیری ها در ارتباط با این حمله تروریستی خبر داده است.

دولت اتریش سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کرده است.

صدر اعظم اتریش همچنین از شرکا ومتحدان خود برای ابراز همدردی با کشورش تشکر کرد.

به گزارش رسانه های اتریشی دو نفر در ارتباط با این حمله تروریستی در شهر زانکت پولتن دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری اتریش با استناد به سخنان سخنگوی پلیس اعلام کرده که در بازرسی های خانگی دو نفر که گویا با عامل اصلی این حمله تروریستی ارتباط داشته‌اند دستگیر شده‌اند.

پلیس اتریش همچنین صبح سه شنبه در عملیاتی گسترده با ۱۰۰۰ نیرو به دنبال یک قاتل احتمالا متواری شده هم بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.