شریعتمداری: لغو همه تحریم‌ها شرط ورود آمریکا به برجام است چه ترامپ و چه بایدن

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: یک جریان سیاسی که مسائل اقتصادی کشور را به آمریکا و برجام گره زده  و سفره مردم را هر روز کوچکتر از روز قبل کرده است، این روزها  بار دیگر به انتخابات آمریکا دخیل بسته و آینده اقتصاد کشور را در پیروزی این یا آن نامزد ریاست جمهوری آمریکا جستجو می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این جریان سیاسی که برخی از مدعیان اصلاحات بدنه اصلی آن را تشکیل داده اند، ادعا می‌کند اگر بایدن رئیس جمهور آینده آمریکا شود کفه برجام به نفع ایران سنگین خواهد شد و از اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران کاسته می‌شود !

شریعتمداری در ادامه گفت:  این طیف برای ادعای خود هیچ  دلیل، سند و حتی شاهد و قرینه قابل قبولی ارائه نمی‌کنند و حدس و گمان‌های بی پایه و اساس را دستاویز ادعای خود کرده اند؛ این در حالی است که ترامپ و بایدن در تقابل خصمانه با ایران و از جمله در خصوص برجام کمترین اختلاف نظری ندارند.

مدیر مسئول کیهان افزود: ترامپ با این انگیزه از برجام خارج شد که مدعی بود محدودیت صنایع موشکی و پایان دادن به حضور ایران در منطقه نیز باید در برجام گنجانده شود و بایدن اگرچه می‌گوید به برجام برمی‌گردد اما تاکید هم می‌کند که شرط بازگشت آمریکا به برجام، گنجاندن محدودیت صنایع موشکی و حضور ایران در منطقه و دست کشیدن از حمایت نیروهای  مقاوت است، یعنی دقیقاً همان نظر و خواسته ترامپ. بنابراین معلوم نیست ادعای جریان سیاسی مورد اشاره از کدام آبشخور بیرون آمده است.

شریعتمداری در پاسخ به این پرسش که نظر او را درباره علت طرح این ادعای بی اساس چیست؟ خاطر نشان کرد: از آنجا که این طیف مسئولیت بسیاری از مشکلات اقتصادی و نا‌کارآمدی های چند سال اخیر را برعهده دارد، قوی ترین احتمال در خصوص چنگ زدن آنها به اینگونه تحلیل‌های بی اساس، حاشیه سازی برای فرار از پاسخگوئی است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه گفت: مسئله امروز جهان، بحران‌های چند جانبه‌ای است که آمریکا با آن روبروست و این کشور را که داعیه ابرقدرتی داشت را روی قوس نزول قرار داده است. شورش مردم علیه نژاد پرستی، آشوب‌های گسترده خیابانی که دخالت ارتش و برقراری حکومت نظامی در چند شهر و ایالت را به دنبال داشته است، احتمال جنگ داخلی، هجوم مردم برای خرید اسلحه و موادغذائی، ایجاد مانع در فروشگاه‌ها به منظور در امان ماندن از شورش‌ها و غارتگری‌ها، کسری بودجه بی سابقه، گسترش فقر و بیکاری، فراگیری کرونا و … دهها بحران دیگر، آینده سیاهی برای آمریکا رقم زده است.

مدیر مسئول کیهان اظهار داشت: در این شرایط ویران کننده و شکننده ای که آمریکا با آن روبروست، خنده دار نیست که  جریان مشکوک مورد اشاره در ایران به نتیجه انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر جمهوری اسلامی دخیل بسته است ؟!

شریعتمداری در ادامه گفت: دوران دیپلماسی التماسی و تحمیل فاجعه ناشی از آن گذشته است. ایران اسلامی باید برای ورود دوباره آمریکا به برجام  شرط بگذارد و لغو همه تحریم‌ها شرط ورود آمریکا به برجام باشد، چه ترامپ رئیس جمهور شود و چه بایدن. از مجلس انقلابی انتظار می رود که دولت را ملزم کند تا بدون لغو همه تحریم ها به آمریکا اجازه ورود دوباره به برجام را ندهد. این حق قانونی ایران است که پایمالش کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.