انگلیسی‌ها طرفدار پیروزی «جو بایدن» هستند

بر اساس جدیدترین تحقیقات موسسه افکارسنجی یوگاو ۶۱ درصد افکار عمومی در انگلیس خواهان پیروزی «بایدن» در انتخابات و فقط ۱۳ درصد طرفدار «دونالد ترامپ» هستند. 

یافته‌های بدست آمده بیان‌گر آن است که نامزد حزب دمکرات آمریکا در تمام احزاب سیاسی انگلیس از محبوبیت بالایی برخوردار است. چنانچه در حزب حاکم محافظه کار ۴۵ درصد اعضا مایل به پیروزی بایدن و ۲۶ طرفدار ترامپ در انتخابات هستند. وضعیت در حزب مخالف دولت انگلیس (حزب کارگر) هم کمابیش مشابه است و ۸۲ درصد خواهان پیروزی رقیب ترامپ هستند در حالی تنها ۲ درصد به ادامه زمام‌داری وی دل بسته‌اند.

بیشترین طرفداران بایدن در حزب لیبرال دمکرات متمرکز هستند. بر اساس این گزارش، ۹۱ درصد اعضای این حزب مایل به پیروزی بایدن و تنها ۳ درصد طرفدار ترامپ هستند.

از سویی، هر دو جناح هوادار و مخالف برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)  طرفدار بایدن و مخالف ترامپ در انتخابات پیش‌رو هستند. 

داده‌های آماری حاکیست که ۸۲ درصد مخالفان برگزیت در مقابل ۴ درصد دیگر، خواهان پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ هستند. جالب اینجاست که حتی هواداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که عموما از جناح‌های تندرو و دست راستی هستند طرفدار پیروزی بایدن در انتخابات هستند. 

بر اساس این گزارش،  ۴۵ درصد هواداران برگزیت طرفدار بایدن و ۲۵ درصد دل به ترامپ بسته اند.

بیشتر مطبوعات امروز (سه‌شنبه) انگلیس نیز ضمن بازتاب پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گرایش بیشتری را به پیروزی «جو بایدن» نشان دادند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت رسمی از صبح امروز به وقت محلی(حدود ساعت ۱۴ به وقت تهران) آغاز شد و نخستین شعب در ایالت ورمونت فرآیند اخذ رأی را آغاز کردند.

رقابت تنگاتنگ نامزدهای انتخابات موجب شده تا توییتر ۷ رسانه معتبر را تنها مرجع اعلام پیروز این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کند که آسوشیتدپرس، سی ان ان، فاکس نیوز، ای بی سی، ان بی سی و سی بی اس از آن جمله‌اند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نامزدهای دموکرات بخت بیشتری برای راهیابی به سنا و به دست آوردن اکثریت این مجلس پس از ۶ سال را دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.