مالاوی سفارتش را در قدس افتتاح می‌کند

خبرگزاری فلسطینی «معا» سه شنبه شب به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت احرونوث» گزارش داد که «ایزنهاور ماکاکا» در دیدار با «گابی اشکنازی» همردیف اسرائیلی خود بر تصمیم مالاوی برای ایجاد سفارت خود در شهر اشغالی قدس حداکثر تا تابستان سال ۲۰۲۱ تاکید کرد.

وی که صبح امروز برای نخستین بار به سرزمین های اشغالی سفر کرده، قرار است با تجار و سرمایه گذاران و برخی مسئولان امور بهداشت دیدار کند.

«لازاروس چاکورا» رییس جمهوری مالاوی سپتامبر گذشته از قصد کشورش برای گشایش سفارت خود در اسرائیل خبر داد.

چاکورا گفت:  این اقدام بخشی از اصلاحات در وزارت خارجه مالاوی در لیلونگوه و نمایندگی‌های دیپلماتیک در دنیاست تا بتوانند منافع کشور را بهتر تامین کنند.

مالاوی با ۲۱ میلیون جمعیت از سال ۱۹۶۴روابط خود را با رژیم صهیونیستی حفظ کرده و یکی از سه کشور آفریقایی است که روابط خود با اسرائیل را در پی جنگ «روز غفران» (۱۹۷۳) قطع نکرد.

تا این لحظه آمریکا و گواتمالا سفارت خود را به قدس منتقل کرده اند و پیش بینی می شود هندوراس نیز سفارت خود را تا پایان سال جاری میلادی به قدس منتقل کنند.

صربستان، کوزوو، و جمهوری دومنیکن نیز قصد گشایش سفارت خود را در شهر قدس دارند.

آمریکا در بیست و چهارم اردیبهشت رسما سفارت خود را به قدس انتقال داد و آن را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد. این تصمیم با مخالف جامعه جهانی مواجه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.