تهران به تعطیلی کامل نیاز دارد

علی ماهر جانشین معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با حضور در برنامه مثبت سلامت با اشاره به وضعیت استان‌های کشور از نظر شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری، آذربایجان‌شرقی، لرستان، مرکزی و آذربایجان غربی وضعیت بسیار بدی دارند، همچنین استان گلستان، گیلان و سیستان و بلوچستان وضعیت زرد و مابقی استان‌ها نیز وضعیت قرمز دارند.

او با اشاره به اینکه تهران هم در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: آنچه سبب نگرانی سیستم بهداشتی ایران شده، این است که مبتلایان بستری در بخش‌های ویژه، وضعیتی وخیم دارند بنابراین از هموطنان درخواست می‌کنیم که از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

ماهر تاکید کرد: جریمه مضاف بر جلوگیری است، نیروی انتظامی باید اقتدار لازم را به خرج دهد و اجازه مسافرت به هموطنان را ندهد تا وضعیت از این وخیم‌تر نشود.

جانشین معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی مقابله با کرونای تهران ادامه داد: با اعمال محدودیت‌ها صرفاً به دنبال کم کردن سرعت افزایش بیماری هستیم. برای تهران به جز بحث تعطیلی کامل، چیزی نمی‌تواند جلوی سرعت بالای انتشار این بیماری را بگیرد. تنها با این روش کادر درمان، نیرو و انرژی خود را مجدد به دست خواهد آورد.

او گفت: بیش از ۱۰ روز دیگر اثر واقعی محدودیت‌ها را می‌توان دید، اما در شهر تهران نیاز به تعطیلی کامل داریم، این موضوع از دیدگاه اپیدمیولوژی است، اما جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار می‌دهد. باید یک سیستم حمایتی از افراد نیازمند ایجاد شود تا بتوانیم به افراد مسن و نیازمند کمک کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.