بایدن: ما مردم زیر بار زورگویی نمی‌رویم

جو بایدن در سخنرانی خود پس از کسب ۲۴۸ رای الکترال گفت: مردم آمریکا در بحبوحه یک پاندامی بیشتر از هر انتخابات دیگری رای دادند و اگر تاکنون شکی داشتیم اما از این به بعد نباید شکی داشته باشیم که دولت در آمریکا برای مردم است و در اینجا مردم تعیین می‌کنند که چه کسی رییس جمهور است.

او با بیان اینکه برای اعلام  پیروزی به اینجا نیامدم گفت: ما وینسکانسین را بردیم. در میشیگان هم از آقای ترامپ جلوتر هستیم. میشیگان به زودی تمام می‌شود و من احساس بسیار خوبی درباره پنسیلوانیا دارم اما چشمگیرتر از همه برای ما آرای اکثریت مردم است. در آرای مردمی ۳ میلیون بیشتر از آقای ترامپ رای داریم و هر لحظه به این تعداد اضافه می‌شود. ما به کارزار خودمان افتخار می‌کنیم. تنها سه نامزد در تاریخ توانسته‌اند روسای جمهور مستقر را کنار بزنند.

بایدن اضافه کرد: وقتی که این انتخابات نهایی شد باید گفته‌های آتشین زمان انتخابات را کنار بگذاریم و به هم احترام بگذاریم و متحد شویم. می‌دانم آسان نخواهد بود. می‌دانم چقدر دیدگاه‌ها متضاد است اما می‌دانم برای پیشرفت باید متحد باشیم. من روشن می‌گویم این کارزار را به عنوان یک دموکرات پیروز می‌شوم اما رییس جمهور آمریکا خواهم بود.

او بدون اشاره به اظهارات ترامپ و تشکیک او در صحت نتیجه انتخابات گفت:‌باید تک تک آرا شمرده شود. ما مردم زیر بار زورگویی نمی‌رویم و تسلیم نمی‌شویم و مطمئن هستم پیروز بیرون خواهیم آمد اما این پیروزی من به تنهایی نیست بلکه پیروزی مردم آمریکاست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.