درخواست دموکرات‌ها برای حذف حساب توئیتری ترامپ

به تازگی بسیاری از دموکرات‌ها از شبکه اجتماعی توئیتر درخواست کرده‌اند تا حساب کاربری دونالد ترامپ را در این پلتفرم مسدود کند. دیوید سیسیلین، یکی از نمایندگان این حزب طی صحبت‌های اخیر خود اظهار کرد: "در حال حاضر حساب کاربری دونالد ترامپ پست‌‌های گمراه کننده و دروغین را به اشتراک می‌گذارد".

وی همچنین گفت: "این امر برای دموکراسی کشور بسیار خطرناک است و حساب کاربری او باید در شبکه اجتماعی توئیتر مسدود شود". گری کنولی، یکی دیگر از نمایندگان دموکرات آمریکا نیز اظهار داشت: "حساب کاربری دونالد ترامپ را مسدود کنید. این حساب یک مرجع برای اطلاعات نادرست است".

در پی این مشکلات و اظهارات دموکرات‌های دیگری نیز نظر خود را بیان کرده‌اند. سناتور تام اودال و نانت دیاز بارگن، نماینده دموکرات‌ها، به شدت دو فرد دیگر درخواست تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ را نداشتند اما انتقاداتی را به وی وارد کردند. بارگن طی انتشار توئیتی خطاب به دونالد ترامپ گفت: "شاید تو ابتدا باید به جای انتشار پست‌های دروغین و نادرست یاد بگیری که سیستم انتخابات به چه صورت فعالیت می‌کند".

درگیری توئیتر با ترامپ ادامه دارد

درگیری توئیتر با ترامپ ادامه دارد

از زمان سخنرانی ترامپ در روز گذشته، وی هشت توئیت جدید در حساب کاربری خود منتشر کرده که چهار نمونه از آن‌ها توسط پلتفرم توئیتر برچسب اخطار برای انتشار داده‌های نادرست دریافت کرده‌اند. ترامپ در این توئیت‌ها مدعی شده که دموکرات‌ها برای پیروزی جو بایدن در انتخابات دخالت کرده‌اند.

وی در یکی از توئیت‌های خود که برچسب توئیتر‌ را دریافت کرده گفت: "شب گذشته من در حال پیروزی بودم و این امر در ایالت‌های مختلف دیده می‌شد. سپس یکی پس از دیگری آرای ایالت‌ها به نفع جو بایدن درآمد. این خیلی عجیب است و ناظران باید اشتباهی تاریخی را مرتکب شده باشند".

سخنگوی شرکت توئیتر طی مصاحبه اخیر خود اظهار داشت علت برچسب زدن به پست‌‌های ترامپ ادعای نادرست او درباره دخالت در سیستم انتخاباتی توسط دموکرات‌ها بوده چرا که او هیچ گونه مدرکی را برای اثبات حرف خود ارائه نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.