وزیر صمت: صادرات افزایش می یابد
 
علیرضا رزم‌حسینی پنجشنبه شب در نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان کرمان بیان داشت: رویداد انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در این دوران که تحریم‌های ظالمانه و بی سابقه بر کشور حاکم است اقدامی به یاد ماندنی دانست که باید آن را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس کار بسیار بزرگی است که به دست جوانان همین مرز و بوم انجام شده لذا امروز روزی است که همه کرمانی‌ها و نیز ایرانی‌ها باید به خود ببالند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به اعتقاد من این پروژه یکی از پروژه‌های به یاد ماندنی و ماندگار برای نسل‌های آینده است.

رزم حسینی در پاسخ به مشکلات مطرح شده از طرف فعالان اقتصادی اظهار کرد: وزارت صمت ۴۰ درصد از تولید ناخالص و ۳۸ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده به همین دلیل نسبت به تعهدات پولی و ارزی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

وی صادرکنندگان را مجاهدان کشور خطاب کرد که نباید برایشان مشکلی ایجاد شود، یادآور شد: شما صادرکنندگان هم‌اکنون می‌توانید با اخذ سیاست‌های جدید صادراتی و وارداتی، صادرات خود را انجام دهید همچنین تعهد ارزی خود را رفع کنید.

رزم‌حسینی گفت: طی شش ماهه دوم سال جاری شاهد افزایش صادرات کشور خواهیم بود ضمن اینکه مبارزه با فساد و امضاهای طلایی هزینه‌هایی در بر دارد که عده‌ای در برابر آن مقاومت می‌کنند در حالی که در مبارزه با امضاهای طلایی شاهد تخریب‌های خواهیم بود زیرا باعث می‌شود منافع بسیاری به خطر بیفتد. اگر بخواهیم لرزه‌ای ایجاد کنیم همه در مقابل آن خواهند ایستاد اما این کار را خواهیم کرد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در وزارت صمت همه تصمیماتی که گرفته می‌شود با مشارکت و هم فکری نمایندگان و صاحب نظران خواهد بود اظهار داشت: سه ماه فرصت فعالسازی مجدد به معادنی که طی چند سال اخیر غیرفعال بودند داده‌ایم و اگر در این بازه زمانی فعالیتی نداشته باشند از طرف دولت پروانه فعالیت آنها به صورت یکطرفه لغو می‌شود و معدن به مزایده گذاشته خواهد شد ضمن اینکه مهلت داده شده تمدید نمی‌شود.

رزم حسینی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ما به کرمانی بودن خود افتخار می‌کنیم در خصوص مبارزه با جهل گفت: اگر تمامی بنگاه‌ها و ارگان‌ها مسئولیت‌های اجتماعی خود را جدی بگیرند و به آن عمل کنند این کار می‌تواند به همه بخش‌ها تعمیم داده شود و مطمئناً شاهد کاهش جهل در مدت زمان کوتاهی در کشور خواهیم بود.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر در مناطق کم برخوردار استان کرمان زندگی می‌کنند و با عدم توسعه در کشور مواجه هستیم اما اگر همان حرکتی که در استان کرمان شروع و در خراسان رضوی رشد پیدا کرده را در کل کشور نهادینه کنیم می‌تواند یک نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در کل کشور شکل بگیرد و کار اصولی پیش رود ضابطه‌مند کار جلو روند، قطعاً شاهد توسعه کشور به صورت چشمگیر خواهیم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.