حمایت 2 سناتور جمهوری‌خواه از ادعاهای انتخاباتی ترامپ

دو سناتور تندرو آمریکایی، روز جمعه در مصاحبه‌ای از ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخصوص تخلفات انتخاباتی حمایت کردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، مجری شبکه «فاکس نیوز» از «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه که در انتخابات اخیر آمریکا توانسته بر رقیب دموکرات خود پیروز شود درخصوص احتمال دور ریختن بخشی از آرای ایالت پنسیلوانیا به خاطر ادعای تقلب گفت: «هر گزینه‌ای باید روی میز باشد».

گراهام با دفاع از ادعاهای اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخصوص تقلب گفت، در شهر فیلادلفیا «مُرده‌ها» نیز رأی داده‌اند.

این سناتور آمریکایی گفت، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به تیم حقوقی ترامپ کمک خواهد کرد و انتظار دارد دیگران نیز همین کار را انجام دهند.

از سوی دیگر «تد کروز» دیگر سناتور تندروی جمهوری‌خواه نیز در مصاحبه با فاکس نیوز نحوه شمارش آرای پُستی در پنسیلوانیا را «سیاسی، حزبی و مغایر ‌قانون» توصیف کرد.

کروز پیشنهاد کرد از وزارت دادگستری و دیوان عالی آمریکا برای مقابله با آنچه تقلب در انتخابات نامید، کمک گرفته شود.

کروز نیز با حمایت از ادعاهای ترامپ گفت، در شهر فیلادلفیا به ناظران جمهوری‌خواه اجازه نظارت بر شمارش آراء داده نشده است و دموکرات‌ها «شمارش آراء را در هاله‌ای از تاریکی فرو برده‌اند».

ترامپ امروز (جمعه) در صفحه توئیتر خود نوشته است: «من به سادگی با رأی‌هایی که قانونی داده شده‌اند، پیروز ریاست‌جمهوری می‌شوم. [اما] به هیچ شکل یا نحوی اجازه ورود ناظران انتخاباتی [جمهوری‌خواه] داده نشد».

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب گفته بود، روز جمعه و پس از اتمام شمارش آرای ایالت پنسیلوانیا پیروز انتخابات خواهد بود و خبر خوشی را به مردم خواهد رساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.