بایدن: کسی نمی تواند دموکراسی را از ما بگیرد

بایدن بامداد جمعه در پیامی توئیتری نوشت: هیچ کسی دموکراسی را از ما نخواهد گرفت. نه حالا، نه هیچ وقت دیگر. آمریکا برای تحقق این امر، راه درازی را طی کرده، در نبردهای زیادی جنگیده و مسائل بسیاری را تحمل کرده است.

نامزد دموکرات در توئیت دیگری تاکید کرد: دونالد ترامپ قصد دارد برای جلوگیری از شمارش آرا به دادگاه مراجعه کند. ما برای مقابله با آن، عظیم‌ترین تلاش‌ها در تاریخ را به منظور حفاظت از انتخابات به کار بسته ایم و به کمک شما نیاز داریم.

ترامپ شامگاه پنج‌شنبه به وقت محلی آمریکا در نشست خبری حضور یافت و ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان و مطرح کردن دوگانه «رای های قانونی» و «رای های غیرقانونی» ادعا کرد: اگر رای های قانونی شمرده شود، ما برنده هستیم اما اگر رای های غیرقانونی شمرده شود، انتخابات از ما دزدیده شده است.

وی ادامه داد: خیلی از آرا با تاخیر واصل شدند. من قاطعانه در بسیاری از ایالت ها همچون فلوریدا، ایندیانا و آیووا برنده شدم و بر خلاف مداخله تاریخی بزرگ رسانه ها و شرکت های تکنولوژی بزرگ ما با آمار بزرگی برنده شدیم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: هیچ موج آبی در کار نبود و برخلاف آنچه تبلیغ می‌کردند، موج بزرگ قرمز در کار بود و این را رسانه‌ها اذعان کردند.

ترامپ افزود: دموکرات‌ها حزب رسانه‌های بزرگ و شرکت‌ها شده‌اند و فکر می‌کنم حزب جمهوریخواه حزب کارگر شده است.

نامزد حزب جمهوریخواهان درباره رای‌گیری پستی گفت: نظام ما را ویران کرد، اگر مردم فاسد نباشند بسیار آسان فاسد می‌شوند. آنها صبر می کنند در کجا به رای نیاز دارند، بعد ناگهان آرا پیدا می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.