جزئیات نرخ سود وام مسکن در هفته اخیر

در ابتدای هفته اخیر قیمت متوسط هر ورق ۸۶ تومان به دست آمده بود که نهایتا در انتها این رقم به ۷۹ هزار و ۴۶۰ تومان رسید. این درحالیست که اعتبار هر ورق در بازار مسکن ۵۰۰ هزار تومان است و به اعتبار هر ورق می توان ۵۰۰ هزار تومان وام مسکن دریافت کرد.

از آنجا که بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین ۱۴۰ میلیون تومان و برای متاهلین را ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرده است، مجرد ها نیازمند خرید ۲۸۰ ورق و متاهلین ۴۸۰ ورق خواهند بود.

بر این اساس هزینه کل خرید اوراق تسه به منظور اخذ وام مسکن در هفته ای که گذشت برای مجردها از حدود ۲۴ میلیون تومان به ۲۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. این رقم در ابتدای هفته برای متاهلین ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان محاسبه شده بود که در انتها با افتی نزدیک به ۳ میلیون تومان، ۳۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برآورد شد.

۱۰ آبان یعنی ابتدای هفته اخیر این رقم در بالاترین میزان هفتگی خود قرار گرفت. این در حالیست که این رقم در هفته گذشته در روز ۶ آبان محدوده ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تجربه کرده و پس از آن روند نزولی خود را ادامه داد. این در حالی بود که در روز بعد این رقم در نازلترین سطح هفتگی خود بود و هفته را به با این قیمت به پایان رسانید.

متن کامل این گزارش را می توانید با تیتر «هفته ارزان برای وام مسکن» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.