روایت رویترز از کندی روند بهبود اقتصاد آمریکا

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تاثیر بسزای آن بر اقتصاد،‌ ایالات متحده توانسته در ماه اکتبر (مهر) کمترین شغل را در پنج ماه ایجاد کند و بیشتر آمریکایی ها به صورت نیمه وقت کار می کنند.

گزارش وزارت کار آمریکا در روز جمعه نیز نشان می دهد که هنوز ۳.۶ میلیون نفر به مدت بیش از شش ماه بیکار مانده اند.

"سونگ وون سون" استاد اقتصاد در دانشگاه لویال لس آنجلس گفت:‌ در ابتدا روند بهبود اقتصاد به خوبی طی میشد اما سرعت این فرآیند به یکباره متوقف شده است.

به گفته وون سون، ‌بدون محرک مالی و مهار ویروس کرونا، دستیابی به مشاغل در آینده سخت تر خواهد بود.

کند شدن روند بهبود اقتصاد آمریکا در حالی ادامه دارد که جو بایدن نامزد دموکرات ها با پیشتاز بودن در ایالت های کلیدی از شانس بیشتری برای کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ برخوردار است و مردم آمریکا چشم به امیدهای وی برای رهایی ایالت متحده از کرونا و دوباره زنده کردن اشتغال در این کشور دارند.

در حالی که این روزها بیشتر رسانه های آمریکا مشغول پوشش آخرین اخبار انتخابات ۲۰۲۰ هستند،‌ شمار مبتلایان کرونایی این کشور به شدت افزایش یافته و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز روند نجات کشور از کرونا را رها کرده است.

به گزارش مرکز کرونا مترز، تنها در روز پنجشنبه ۱۱۸ هزار و ۳۱۹ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را از دست دادند.

طبق آخرین گزارشات بدست آمده،‌ اگرچه ترامپ مدعی مهار کرونا در آمریکا شده اما این ویروس مرگبار توانسته تا کنون ۹ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۶۳۷ هزار به مبتلا کرده و جان ۲۴۰هزار و ۹۵۵ نفر را بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.