ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: تهران به هیچ عنوان وضعیت مناسبی به لحاظ آمار کرونا ندارد و میزان مبتلایان و متوفیان ناشی از این بیماری روند افزایشی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی پایتخت بستری هستند و ۳ هزار نفر وضعیت بدحال دارند که نشان می‌دهد طی روزهای آینده با افزایش آمار مرگ و میر مواجه باشیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: روز پنج‌شنبه گذشته ۱۷۳ مرگ ناشی از کرونا در سازمان بهشت‌زهرا (س) ثبت شد و وضعیت همچنان وخیم است از ابتدای شیوع کرونا تا پنج‌شنبه گذشته حدود ۱۸ هزار( ۱۷هزار و ۷۵۴) مرگ ناشی از کرونا در تهران به وقوع پیوسته که این موضوع فاجعه‌ای دردناک برای تهران محسوب می‌شود.

خداکرمی گفت: اعلام آمار مرگ و میر در شرایط وخیم این بیماری سبب می‌شود شهروندان توجه بیشتر و جدی‌تری نسبت به موضوع کرونا داشته باشند و برای مراقبت از خود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری به عمل آورند.

وی گفت: امیدواریم که هر چه سریع‌تر تصمیمات جدی جهت مهار کرونا از جمله تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران اجرایی شود تا آمار مبتلایان و متوفیان کاهش و بیمارستان‌ها نیز وضعیت مساعدتری به دست آورند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.