مسؤولان رژیم صهیونیستی: در حال حاضر معامله خرید اف-۲۲ از آمریکا مطرح نیست

پایگاه Defense Blog که درخصوص سیاست‌ها و صنایع دفاعی و قراردادهای تسلیحاتی اخباری را منتشر می‌کند، امروز (شنبه) از مسؤولان دفاعی رژیم صهیونیستی نقل کرد که آنها گزارش‌های مطبوعاتی اخیر مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با درخواست اسرائیل جهت ارسال جنگنده‌های مدرن از نسل پنجم و بمب‌های بسیار دقیق موافقت کرده است، تکذیب کرده‌اند.

این مسؤولان تصریح کردند که قرارداد خریداری جنگنده‌های اف-۲۲ توسط اسرائیل در حال حاضر مطرح نیست. آنها جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه ندادند.

از سوی دیگر، خبرنگار امور اطلاعاتی و استراتژیک در روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که این گزارش‌های مطبوعاتی به هیچ وجه صحت ندارند.

پیشتر روزنامه الشرق الاوسط که مقر آن لندن است، گزارش داد که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا طی سفر کوتاهش به اراضی اشغالی در اواخر اکتبر اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با فروش جنگنده‌های اف -۲۲ موافقت کرده است.

هاآرتص نیز تاکید کرده بود، بعد از آنکه واشنگتن با فروش جنگنده‌های اف- ۳۵ به امارات موافقت کرد، مسؤولان نظامی اسرائیلی از واشنگتن خواستند تا جنگنده‌های اف- ۲۲ را در اختیار آنها بگذارد تا برتری نظامی این رژیم در منطقه تضمین شود.

آمریکا تولید اف- ۲۲ را در اواخر ۲۰۱۱ به دلیل هزینه بالای آن به حالت تعلیق درآورده و بر برنامه‌های اف- ۳۵ متمرکز شد.

کنگره در سال ۱۹۹۷ مصوبه‌ای را جهت ممنوعیت صادرات اف- ۲۲ به کشورهای دیگر تصویب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.