بازتاب سخنان امروز روحانی در روزنامه لوموند

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: روحانی روز شنبه ابراز امیدواری کرد دولت بعدی ایالات متحده از شکست «سیاست فشار» و تحریم‌های «دونالد ترامپ» درس بگیرد و ادامه داد ملت ما در سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بود و مقاومت و صبر بی‌نظیری از خود نشان داد تا طرف مقابل در برابر قوانین بین‌الملل سر تعظیم فرود آورد.

این روزنامه فرانسوی افزود: رئیس جمهوری ایران اظهار امیدواری کرد که تحریم کنندگان متوجه شده باشند که مسیر انتخاب شده آنها اشتباه است و این اطمینان را داد که {تحریم‌کنندگان} هرگز به اهداف خود نمی‌رسند.

لوموند نوشت: «جو بایدن» در  مبازرات انتخاباتی  قصد خود را برای قدم گذاشتن در «راهی مطمئن برای بازگشت به دیپلماسی» در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال پیوستن به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) در زمان ریاست جمهوری باراک اوباماکه او معاون رئیس جمهوری بود، اعلام کرده بود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه گفت: امیدواریم تحریم کنندگان متوجه شده باشند که راهشان، نادرست و ناصحیح بوده و به هیچ عنوان به اهداف خود دست نخواهند یافت و تجربه سه ساله، درسی باشد که دولت بعدی آمریکا برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ردر جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: مردم ما در طول سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بودند. در این زمینه مقاومت، صبر و ایستادگی شایسته‌ای را نشان دادند. تصمیم کشور ما همیشه روشن بوده و در هر شرایطی که باشد ملت مقاومت و صبوری خود را ادامه می‌دهد تا طرف مقابل در برابر قانون و مقررات سر فرود آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.