لودریان: فرانسه احترام عمیقی برای اسلام قائل است/ با تروریسم و تحریف دین مبارزه می‌کنیم

 اسپوتنیک گزارش داد، لودریان در کنفرانس خبری مشترک با سامح شکری همتای مصر خود گفت:‌ ما احترام عمیقی برای اسلام قائل هستیم و این پیامی بود که در دیدار با شیخ الازهر به او منتقل کردم. 

وی افزود: مسلمانان در فرانسه بخشی از تاریخ و هویت این کشور هستند و ما با تروریسم و تحریف دین و افراط گرایی مبارزه می‌کنیم.

لودریان درباره فراخوان‌ها برای تحریم کالاهای فرانسوی نیز گفت: ما این فراخوان‌ها و تبلیغات را محکوم می‌کنیم. این کینه و دشمنی برخی‌ها علیه فرانسه ممکن است به خشونت کشیده شود.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: ما از سفارتخانه‌ها خواستیم که به اتباع فرانسوی هشدار بدهند که مراقب باشند و از سوی دیگر، تدابیر امنیتی را در برخی از سفارتخانه تشدید کردیم.

لودریان روز یکشنبه به منظور آرام کردن اوضاع بعد از انتقادهای شدید مسلمانان جهان از فرانسه به دنبال حمایت مقام های این کشور از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) به مصر سفر کرد.

وی در این سفر با مقام‌های مصری از جمله شیخ الازهر دیدار و گفت وگو کرد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای قبل از ورود لودریان به مصر اعلام کرد که وی روند شفاف سازی و آرام‌سازی اوضاعی که پیشتر امانوئل مکرون آن را آغاز کرده بود، ادامه می‌دهد.

مکرون چندی پیش با حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر (ص) اعلام کرد که کشورش به انتشار چنین کاریکاتورهایی همچنان ادامه می‌دهد و آن را در راستای آزادی بیان عنوان کرد. اقدامی که خشم گسترده و سراسری مسلمانان سراسر جهان را در پی داشت.

سخنان رئیس‌جمهوری فرانسه موج گسترده‌ای از تظاهرات مردمی را در سراسر کشورهای مسلمان به دنبال داشت و بسیاری از کشورهای اسلامی کالاهای فرانسوی را تحریم کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.