پاسخ شیخ الازهر به وزیر خارجه فرانسه

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در دیدار با شیخ الازهر در مصر بر اهمیت صدای الازهر و امام بزرگ آن در دعوت به آشتی و میانه‌روی تاکید کرد و گفت: باید با موسسه بزرگ الازهر علیه انزجار و گمراهی‌های افراط‌گرایان بجنگیم.

او اظهار کرد: مسلمانان فرانسه جزئی از تاریخ و هویت کشور ما هستند و ما با افراط‌گرایی و تحریف دین و تروریسم می‌جنگیم.

شیخ الازهر نیز در این دیدار تصریح کرد: ما به طور کل هرگونه اهانت به پیامبر اکرم (ص) را تحت پوشش آزادی بیان رد می‌کنیم. ما کسی را که به پیامبر اکرم ما اهانت کند در دادگاه‌های بین‌المللی مورد پیگرد قرار خواهیم داد حتی اگر تمام عمر خود را روی این موضوع بگذاریم.

او ادامه داد: ما توصیف تروریسم به اسلام را رد می‌کنیم و زمان و فرصت ورود به اصطلاحات را نداریم چون به ما مربوط نیست همه باید دست از این اصطلاح بردارند زیرا احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار می‌کند و اصطلاحی مغایر با حقیقتی است که همه می‌دانند.

لودریان در ۲۹ اکتبر نیز در جهت کاهش تنش بین فرانسه و اسلام پیام صلح به مسلمانان فرستاد و گفت فرانسه کشور سازش است و سرزمین اهانت و رد کردن کسی نیست.

این در حالی است که عبدالفتاح سیسی،‌ رئیس‌جمهوری مصر نیز با لودریان در حضور سامح شکری ملاقات داشت.

سیسی در این دیدار بر نیاز فوری به همبستگی تمام تلاش‌ها برای احیای ارزش‌های همزیستی و سازش بین ادیان مختلف و ایجاد برادری و تفاهم تاکید کرد و گفت نباید به اصول دینی اهانت شود.

رئیس‌جمهوری مصر تاکید کرد، کاملا با اقدامات تروریستی و هرگونه ارتباط دین با اقدامات خشونت‌آمیز و افراط‌گرایی مخالف است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.