شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی نزدیک نوارغزه

کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مجوز ساخت شهرک جدید نزدیک نوار غزه را صادر کرد.

وبگاه «فرانت پست» به نقل از«شبکه ۱۲ اسرائیل» نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از برگزاری نشست گفته بود با ساخت شهرک جدید موافقت خواهد شد. نتانیاهو در این زمینه گفت که این خبری عالی برای اسرائیل و برای ساکنان نوار مرزی با غزه است.

روزنامه «یعدیعوت آحارانوت» نیز در این زمینه نوشت که این شهرک جدید «هانون» نام دارد و ۵۰۰ خانواده را در خود جای خواهد داد. دولت نتانیاهو قصد دارد ۲۹۶ هزار دلار برای توسعه زیرساختهای در این شهرک جدید اختصاص دهد. هنوز مقامات فلسطینی واکنشی به این شهرک سازی جدید صهیونیستها نشان نداده اند.

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین  بتازگی تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در خاک فلسطین را محکوم کرد. «نبل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «تصمیم اسرائیل مغایر با همه قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است، به خصوص قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت که هرگونه شهرک‌سازی اسرائیل در خاک کشور فلسطین را غیرقانونی می‌شمرد.»

وی تاکید کرد: «همه شهرک‌سازی‌ها نابود خواهد شد و هیچ شهرک (صهیونیست نشین) در خاک فلسطین باقی نخواهد ماند.»

ابوردینه ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در به سرقت بردن خاک فلسطین از طریق شهرک‌سازی گفت، سکوت جامعه بین‌المللی، عادی‌سازی مجانی (از سوی رژیم‌های عربی) و حمایت‌های دولت ترامپ در سازمان ملل از رژیم اشغالگر اسرائیل و سیاست‌های شهرک سازی آن، این رژیم را برای ادامه شهرک‌سازی گستاخ‌تر کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.