نخستین دستور بایدن برای مقابله با کرونا عکس: AFP

تارنمای خبری هیل  (TheHill) با انتشار این خبر گزارش داد: به گفته برخی از مقامات ستاد انتخاباتی بایدن، البته وی با برخی از ایالت هایی که فرماندار جمهوریخواه دارند دراین زمینه با مقاومت و مشکل مواجه خواهد شد.

هیل درادامه نوشت: بایدن به محض ورود به کاخ سفیدبرای کنترل و مقابله با ویروس کرونا، شخصا از فرمانداران سراسر آمریکا خواستار به اجرا گذاردن دستورالعمل های مربوط به استفاده از ماسک خواهد شد.

این گزارش می افزاید یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی بایدن (در این گزارش اشاره ای به نام وی نشد) به شبکه خبری «ان.بی.سی نیوز» گفته است در صورت مقاومت برخی از فرمانداران ایالت های آمریکا بخصوص ایالت هایی که فرماندار جمهوریخواه دارند، بایدن این فشار را از رده های پائین تر همچون شهرداران شهرهای چنین ایالت هایی وارد خواهد ساخت.

بنابراین گزارش این مقام ستاد انتخاباتی بایدن به شبکه خبری ان.بی.سی نیوز گفت: چنانچه فرمانداری از این درخواست سر باز زند، بایدن برای رسیدن به این خواسته به سراغ شهردارهای آن ایالت ها خواهد رفت، چراکه شهردارها در بسیاری از ایالت های آمریکا از ظرفیت بالاتری در نهادینه کردن دستورالعمل هایی این چنینی برخودارند.

هیل در ادامه نوشت: تاکنون تنها ۲۰ ایالت آمریکا ملزم به زدن ماسک در اماکن عمومی شده اند، اما بایدن خواستار آن است تا ایالت های بیشتری در آمریکا به الزام زدن ماسک روی آورند، استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ یکی از مناقشات اصلی بین بایدن و دونالد ترامپ درجریان کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا بود.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا  از ۱۰ میلیون و ۲۸۰هزار نفر عبور کرد که از این تعداد نیز بیش از ۲۴۳هزار نفر جان باخته اند، بسیاری از کارشناسان امور بهداشت و درمان  و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا را ناشی از سو مدیریت دونالد ترامپ دانسته اند.

خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داده بود که بایدن قرار است اعضای ۱۲ نفره کارگروه مقابله با کووید-۱۹ را در روز دوشنبه (امروز) اعلام کند.

بایدن با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رأی ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم «کامالا هَریس» نیز به عنوان نخستین زن، به معاونت رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.