سخنگوی وزارت خارجه: با تیم بایدن تماسی نداشتیم

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت:  مباحث انتخاباتی آمریکا مبنای قضاوت نیست.

برخی از کشورهای محدود همسایه همچنان به فکر خرید امنیت و وفاداری هستند و به لابی گری در کشورهای دیگر توجه می‌کنند. در سیاست خارجی ایران، روابط تهران و واشنگتن فصل قابل توجهی است

 زبان احترام و عزتمداری هنوز جواب می‌دهد، هنوز هم وقت است دولت آمریکا از سیاست شکست خورده خود و از این میراث که علیه ملت ایران و منطقه به جای می‌گذارد، فاصله بگیرد. سه تغییر است که تا روی ندهد، اتفاقی نمی‌افتد؛ تغییر در اندیشه و نظر؛ تغییر در کلام و گفتار و نوع صحبت با ملت ایران و جهان و جبران گذشته و رفتارهای غلط.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان  در نشست خبری امروز خود با اشاره سفر اخیر ظریف به منطقه آمریکای لاتین  گفت : وزیرخارجه کشورمان در این سفر به سه  کشور کوبا و بولیوی و ونزوئلا سفر کردند و با مقامات این کشورها دیدار و رایزنی کردند.

وی با بیان این که اکنون  ظریف در حال بازگشت به تهران هستند، گفت: فردا ظریف برای سفری دو روزه به پاکستان می‌رود .

خطیب‌زاده گفت: ظریف در راس هیئت اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر خواهد کرد و با مقامات این کشور از جمله همتای خود ، نخست وزیر پاکستان و فرمانده ارتش پاکستان دیدار و رایزنی می‌کند.

وی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به این سوال که  آیا تیم بایدن پس یا پیش  از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ایران تماسی  داشته است و تماسی بین ایران و تیم بایدن وجود داشته است  یا نه، گفت: جواب شما خیر است، ما اساسا با کسی خارج از مسائل کاملا مرتبط با برجام، در ارتباط نیستیم. به ویژه اینکه هنوز دولتی در آمریکا سرکار نیامده است، و بعد از اینکه سرکار آمد ، بر اساس شرایط جدید تصمیم می‌گیریم و در چارچوب آن چه که وجود دارد باید ببینیم اقدامات آمریکا به چه سمتی می‌رود چرا که  اقدامات برای ما مهم هستند  نه پیام‌ها و یا گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.