رانندگی با هاچ‌بک فرانسوی جدید چگونه است؟

پژو ۲۰۸؛ جایگزینی مدرن برای پژو ۲۰۶

کدخبر: ۳۷۱۵۲۵
شرکت پژو با محصولات متفاوتش در بازار ایران محبوب و شناخته شده است. یکی از این خودروها پژو ۲۰۶ است. به همین بهانه خودرو جدید و جایگزین این شرکت یعنی ۲۰۸ را بررسی کردیم.
پژو ۲۰۸؛ جایگزینی مدرن برای پژو ۲۰۶

به گزارش اقتصاد نیوز، یک پژو سوپرمینی جدید با همان نام قدیمی 208 به بازار عرضه شده است، که البته با توجه به مسائل حقوقی باید 209 نامیده شود اما اینطور نشده و این عجیب است.

خودروساز فرانسوی تلاش کرده است تا مدل‌های مختلف و پرشمار نسل‌های بعدی را جایگزین پژو 205 و پژو 206 کند اما حقیقت آنجاست که این خودروهای جدید جذابیت چندانی برای بازار ندارند. فقط نسل قبلی 208 بود که احساس می‌شد در مسیر موفقیت قرار گرفته است. بنابراین درست است که منتظر باشیم این خودرو 208 جدید نیز همان قابلیت‌های قبلی‌ها را داشته باشد. اما واقعیت آنجاست که این خودرو فقط یک پژو کوچک فراموش شدنی نیست، بلکه تلفیقی از قابلیت‌های خوب 208 های قدیمی، به علاوه برخی از موارد جدید است.

GgnOZ6nuKosg

نگاهی به داخل پژو ۲۰۸

برای پایین آوردن صندلی، دستگیره را بچرخانید و فرمان قابل تنظیم برای دستیابی به سرعت را در به سمت خود بکشید. این خودرو داری فرمان پژو USP است، فرمانی به اندازه یک حلقه پنبه‌ای است که به فضای کمتری نیاز دارد اما باید در پایین تنظیم شود زیرا در غیر اینصورت ممکن است صفحه کنترل را برای شما ناخوانا کند. این شرم آور خواهد بود، زیرا سیستم‌های Allure متوسط ​​و بالاتر شرکت پژو، مشتریان از صفحات سه بعدی جدید استفاده می‌کنند.

داده‌های صفحه کنترل در این پژو مانند طبقات یک کیک عروسی طبقه بندی شده است. پژو 208 جدید به وضوح یک سرعت سنج دیجیتال، یک نوار تاکومتر نامشخص و اطلاعات مهمی مانند محدودیت سرعت محلی شما و ... را در صفحه کنترل ارائه می‌دهد. با تغییر دادن تنظیمات روی نمایشگرهای دیگر نیز می‌توانید سیستم‌های کمکی راننده، مانند کروز کنترل یا مرکز راهنمایی ناوبری خودرو را در اختیار داشته باشید.


بیشتر بخوانید:

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶ + عکس


واقعیت این است که نمایشگر رنگارنگ برای دیدن جذاب است ، اما نمی‌توان از این احساس که چنین نمایشگری صرفا جنبه تزئینی دارد را کنار گذاشت.  اما واقعا شکل مقعر گونه نمایشگر امتدادیافته در داشبورد خودرو توجه شما را به خود جلب می‌کند و شاید منظره‌ای غیرمنتظره اما جذاب برای شما باشد.

اما به طور کل کیفیت کاملاً استاندارد و در سطح بالایی برای پژو 208 جدید در نظر گرفته شده است که کاملا احساس می شود و نکته مهم آنجاست که خودرو به رغم هاچ بک بودن خیلی تنگ نیست. 208 جدید با طول بلندتر اما ارتفاع کوتاه تر از مدل‌های قبلی ساخته شده است که تناسب بصری جالبی نیز به وجود می‌اورد. همچنین باید اشاره کرد که ظرفیت صندوق عقب این مدل نیز به 311 لیتر رسیده است.

xA8urnHlAuxM

رانندگی با پژو ۲۰۸ چگونه است؟

اگر در سرعت کم فرمان خودرو را بچرخانید، خواهید فهمید که فرمان آن بسیار نرم است و برای مانور آسان‌تر راننده در نظر گرفته شده است. البته در سرعت‌های بالاتر مقاومت بیشتری در فرمان خودرو وجود دارد که باعث می شود 208 اطمینان خاطر و پایداری بالایی در سرعت‌های بزرگراهی داشته باشد، اما گاهی اوقات کمک کنترل شده توسط رایانه خودرو می‌تواند در سیستم فرمان تناقض ایجاد کند و در سرعت بالا نرم شود.

دور زدن با چرخش فراوان بدنه همراه است و در این خودرو کوچک با وجود سه سیلندر میان رده نسبتا نرم فشار دور زدن تا حدود زیادی به نرمی در خودرو پخش می‌شود. البته این فشار ناخوشایند نیست و از صندلی مسافر برجسته‌تر به نظر می‌رسد، اما همیشه وجود دارد. ترمزهای محکم و پیشرونده خودرو نیز می توانند باعث ایجاد فشار در دماغه بدنه شوند. با توجه به اندازه چرخ‌ها و شکل کار سیستم تعلیق خودرو، پژو 208 دست‌اندازهای کوچک را بسیار راحت پشت سر می‌گذارد اما در مواردی که با دست اندازهای بزرگ طرف هستیم داستان تا حد زیادی متفاوت است و به اندازه عبور از دست اندازهای کوچک خودرو راحت نیست.

همچنین سر و صدای لاستیک خودرو به خوبی سرکوب شده است و در سرعت بالا خبری از نویز در چرخ‌ها نیست. اساسا پژو 208 به عنوان یک خودرو آرام طراحی شده است، مخصوصا وقتی که صحبت از موتورهای نرم و بی سر و صدا آن به میان آید.

PxIEho2On2cJ

موتور‌های نام‌آشنای توربو شارژ پژو

موتور مورد استفاده در پژوهای 208 جدید، همان پیشران بنزینی توربوشارژ 1.2 لیتری نام آشنای شرکت پژو است که در سه حالت مختلف با توان‌های 74، 99 و 128 اسب بخار به کار گرفته شده است.  رانندگی با هر سه این موتورها نشان داد که موتور 99 اسب بخاری بهترین آن‌هاست که هم با گیربکس دستی و هم اتوماتیک در دسترس است. در واقع موتور 74 اسب بخار با گیربکس دستی و 3 پدال در دسترس است که البته کم مصرف تر است. موتور 128 بخار پژو 208 نیز با گیربکس کاملا اتوماتیک عرضه شده است. به همین دلیل موتور میانی این دو در میان رانندگان نیز محبوب تر است.

از لحظه‌ای که پای خود را از روی کلاچ بردارید، 208 با شتاب حرکت خود را آغاز می‌کند و در نسخه میان رده این خودرو از لحظه شروع حرکت تا رسیدن به سرعت 62 مایل بر ساعت تقریبا 9/9 ثانیه طول می‌کشد.

نیرو توسط جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته یا 6 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می‌شود. عمل پرتاب در این پژو خیلی طولانی نیست اما می‌تواند کمی نامشخص باشد و البته قرار نیست توسط یک اهرم دنده به بزرگی چوب گلف انجام شود. شرکت پژو ادعا می کند که 208 جدید به طور متوسط ۳۰ کیلوگرم نسبت به نسخه قبلی خود سبک‌تر است: وزن این نسخه 1090 کیلوگرم است و خودرو سبکی محسوب می‌شود. پژو 208 جدید مصرف سوختی معادل 53 مایل در ازای هر گالن دارد و بسته به اندازه چرخ و مشخصات آن 96 تا 102 گرم در هر کیلومتر انتشار کربن دارد. قابل توجه ترین نسخه الکتریکی از خودرو پژو 208 توانایی افزایش سرعت تا 211 مایل بر ساعت دارد و قیمت آن در حدود 28 هزار پوند است. این نسخه برقی خودرو قابلیت اتصال و اینترنت اشیا را نیز داراست.

PDB4QJsJWrlQ

آپشن‌های جذاب؛ از دکمه‌های پیانویی تا کروز کنترل

همه مدل‌های ۲۰۸ از چراغ های LED  بسیار زیبای مشابهی استفاده می‌کنند، حتی مدل پایه آن که  حدود ۱۶ هزار پوند قیمت دارد. دومین مدل ۲۰۸ های جدید GT Line نام دارد و دارای چراغ جلوهای اضافه، صفحه لمسی ۷ اینچی، صفحه شارژ بی سیم تلفن‌های هوشمند به علاوه سنسورهای پارک جلو / عقب و یک دوربین معکوس است. دکمه‌های کنترل داشبوردی، مجموعه‌ای از دکمه‌های الهام گرفته از صفحه پیانو است که شرکت کیا برای سال‌ها از آن استفاده می‌کند. آنها عالی به نظر می رسند، اما قرار گرفتن پشت سر هم کلیدهای حساس لمسی به راحتی باعث بروز اشتباه می‌شوند

کیت ایمنی خودرو شامل هشدار توجه راننده، دستیار حفظ لاین، تشخیص دهنده علائم راهنمایی و رانندگی، کروز کنترل و ترمز ایمنی فعالی است که در تاریکی کار می کند. یکی از ویژگی‌های پیشرفته این خودرو، توانایی تطبیق کروز کنترل پژو با عملکردهای رانندگی مانند توقف و حرکت و کمک به حفظ خط حرکتی است که به ۲۰۸ های سطح ۲ امکان ترمز گرفتن و سرعت بخشیدن در  پاسخ به خودرو جلویی و ماندن در مسیر خط جاده را فراهم می‌کند. البته باید بدانید که این یک آپشن دلخواه برای خودرو شما است نه یک قابلیت پایه. دستیار کمکی پارک خودکار (متصل به جعبه خودکار خودرو) و سیستم نظارت فعالانه بر نقاط کور نیز از قابلیت‌های دیگر این خودرو فرانسوی است.

پژو ۲۰۸ های نسل جدید رانندگی سرگرم کننده را به کمک فناوری هیجان انگیز با خود به همراه می‌آورند. از این منظر، کما بیش می‌توان گفت که بهتر از خودروهای هم رده خود است. پژو ۲۰۸ به راحتی یک خودروی عالی، هیجان انگیز و چشم نواز است.

این خودرو کیفیت سواری بی‌نظیری را از خود نشان می‌دهد که می‌تواند ۲۰۸ را به یک خودروی ماندگار در بازار تبدیل کند.

TAMjaTZqNv7N

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید